• LinkedIn
  • Twitter

Activiteiten- & communicatielogboek

B2B activiteiten & communicatie
B2C activiteiten & communicatie
dec.'24
December
Nieuwsbrief december

Onze zesde en laatste nieuwsbrief van dit jaar vindt plaats in december. In deze nieuwsbrief blikken we vooruit op onze activiteiten in 2025.

December
Wow-effect tijdens kerst

Veel consumenten vinden het decoreren van hun huis voor speciale gelegenheden en feestdagen lastig. Met deze kerstcampagne inspireren we consumenten hoe ze dit kunnen doen met bloemen en planten.

nov.'24
November
Ronde tafel: welke onderzoeken voeren we uit in 2025?

We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onderzoeken in 2025. We gebruiken hun input om tot gerichte onderzoeksvragen te komen.

November
Floral signatures

In november startte er een nieuwe serie ‘Floral Signatures’. In video’s brengen gerenommeerde bloemartiesten bloemwerk tot leven en inspireren ze consumenten dit zelf te doen.

November
Sectorpromotie in RTL-programma Klimaatbewust Werkt

Om de consument bewust te maken van duurzame initiatieven binnen de sierteeltsector, namen we deel aan het programma Klimaatbewust Werkt. In de aflevering stond het onderwerp natuurlijke gewasbescherming centraal.

November
Bloemenbureau Holland aanwezig op TFA Aalsmeer

Van 5 t/m 7 november vond de Trade Fair Aalsmeer plaats: het kennis- en inspiratie-event voor de sierteeltsector. Bloemenbureau Holland was aanwezig met een stand om meer dan 600 exposanten en ruim 20.000 (inter)nationale bezoekers te mogen ontvangen.

November
Nieuwsbrief november

In onze vijfde nieuwsbrief van dit jaar blikten we vooruit op onze aanwezigheid op de Trade Fair Aalsmeer.

okt.'24
Oktober
Contentoverzicht oktober

Bekijk onze content activiteiten in de maand oktober

Oktober
Contentoverzicht oktober

Bekijk onze content activiteiten in de maand oktober

Oktober
Ronde tafel: Mijn BBH portaal & platform

We gingen met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze plannen voor het “Mijn BBH portaal & platform”. In 2025 willen we een platform creëren om onderzoeksresultaten, activiteiten en beelden te delen, afgestemd op de wensen van kwekers en handelaren.

Oktober
Ronde tafel: B2C/B2B activiteiten en communicatie 2025

We gingen met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze activiteiten en communicatie in 2025. Dit doen we zowel voor onze consumentenactiviteiten als onze B2B activiteiten.

Oktober
Wilhelmina Kinderziekenhuis & Partou Kinderopvang vieren Grootouderdag met bloemen

Op 6 oktober 2024 vierden we Grootouderdag in Nederland. In samenwerking met Stichting Grootouderdag, Partou Kinderopvang en het Wilhelmina Kinderziekenhuis organiseerden we op deze dag diverse activiteiten die generaties met elkaar verbonden. Bij al deze activiteiten stond de verbindende kracht van bloemen centraal.

Oktober
VT wonen&design beurs

Begin oktober nam Bloemenbureau Holland deel aan de vt wonen&design beurs. We verrichtten verschillende activiteiten om bloemen en planten onder de aandacht te brengen bij consumenten.

Oktober
Van Grauw naar Groen najaar

Om de najaarsaanplant te stimuleren volgden er meerdere PR activiteiten in Nederland en Duitsland, en verschenen er artikelen in bladen zoals de Margriet, Libelle, Flair, VT Wonen en Volkskrant Magazine.

sep.'24
September
Contentoverzicht september

Bekijk onze content activiteiten in de maand september

September
Contentoverzicht september

Bekijk onze content activiteiten in de maand september

September
Groen in de klas

Aan het begin van het najaar zijn we gaan samenwerken met de Greenbee Foundation om meer groen in de klassen te krijgen. Onderzoek toont aan dat planten in de klas een positief effect hebben op het energieniveau, de sfeer en het concentratievermogen.

September
NIMA Sierteelt Marketing Event

In september vond de 10e editie plaats van het evenement over 'Marketing & Sales Synergie: de Route naar 2030'. Ook blikten diverse topsprekers terug op eerdere NIMA sierteeltmarketing edities.

September
Groen doen binnen

Eind september inspireerden we consumenten met een campagne die inspeelt op de positieve welzijnseffecten van planten in de binnen leefomgeving. De campagnes bestonden uit leerzame, inspirerende en aantrekkelijke content.

September
Ronde tafel: strategie & verhaal sectorcommunicatie

We gingen met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze strategie en ons verhaal rondom sectorcommunicatie. We toetsten onze opzet en kijken samen naar onze rol en communicatiestrategie in het sectorcommunicatie traject.

September
Lancering van het kenniscentrum

Het kenniscentrum is dé plek voor de nieuwste onderzoeksresultaten over consumentengedrag en welzijnseffecten van bloemen en planten. We delen waardevolle inzichten om het imago van de sierteeltsector te versterken.

September
Nieuwsbrief september

In onze vierde nieuwsbrief van dit jaar gaven we inzicht in enkele samenwerkingen die eraan komen en keken we terug op de Tour de France Femmes.

aug.'24
jul.'24
jun.'24
mei'24
apr.'24
mrt.'24
feb.'24
jan.'24
dec.'23