• LinkedIn
  • Twitter

Activiteiten- & communicatielogboek

B2B activiteiten & communicatie
B2C activiteiten & communicatie
jan.'24
feb.'24
mrt.'24
apr.'24
mei'24
jun.'24
jul.'24
aug.'24
sep.'24
September
Groen in de klas

Aan het begin van het najaar gaan we samenwerken met de Greenbee Foundation om meer groen in de klassen te krijgen. Onderzoek toont aan dat planten in de klas een positief effect hebben op het energieniveau, de sfeer en het concentratievermogen.

September
Nieuwsbrief september

In onze vierde nieuwsbrief van dit jaar geven we inzicht in enkele samenwerkingen die eraan komen en kijken we terug op de Tour de France Femmes.

September
Ronde tafel: strategie & verhaal sectorcommunicatie

We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze strategie en ons verhaal rondom sectorcommunicatie. We toetsen onze opzet en kijken samen naar onze rol en communicatiestrategie in het sectorcommunicatie traject.

September
Groen doen binnen

Eind september inspireren we consumenten met een campagne die inspeelt op de positieve welzijnseffecten van planten in de binnen leefomgeving. De campagnes bestaan uit leerzame, inspirerende en aantrekkelijke content.

September
NIMA Sierteelt Marketing Event

In september vindt de 10e editie plaats van het evenement over 'Marketing & Sales Synergie: de Route naar 2030'. Verwacht inspirerende lezingen uit alle schakels van de sierteeltketen, gesteund door Bloemenbureau Holland. Ook blikken diverse topsprekers terug op eerdere NIMA sierteeltmarketing edities.

okt.'24
Oktober
Van Grauw naar Groen najaar

Om de najaarsaanplant te stimuleren volgen er meerdere PR activiteiten in Nederland en Duitsland, en zullen er artikelen gaan verschijnen in bladen zoals de Margriet, Libelle, Flair, VT Wonen en Volkskrant Magazine.

Oktober
VT wonen&design beurs

Begin oktober neemt Bloemenbureau Holland deel aan de vt wonen&design beurs. We verrichten verschillende activiteiten om bloemen en planten onder de aandacht te brengen bij consumenten.

Oktober
Nieuwsbrief oktober

In onze vijfde nieuwsbrief van dit jaar blikken we vooruit op onze aanwezigheid op de Trade Fair Aalsmeer. Daarnaast reflecteren we op de resultaten van enkele consumentencampagnes.

Oktober
Ronde tafel: B2C/B2B activiteiten en communicatie 2025

We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze activiteiten en communicatie in 2025. Dit doen we zowel voor onze consumentenactiviteiten als onze B2B activiteiten.

Oktober
Ronde tafel: Mijn BBH portaal & platform

We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze plannen voor het “Mijn BBH portaal & platform”. In 2025 willen we een platform creëren om onderzoeksresultaten, activiteiten en beelden te delen, afgestemd op de wensen van kwekers en handelaren.

Oktober
Floral signatures

Eind oktober start er een nieuwe serie ‘Floral Signatures’. In video’s brengen gerenommeerde bloemartiesten bloemwerk tot leven en inspireren ze consumenten dit zelf te doen.

nov.'24
November
Bloemenbureau Holland aanwezig op TFA Aalsmeer

Van 5 t/m 7 november vindt de Trade Fair Aalsmeer plaats: het kennis- en inspiratie-event voor de sierteeltsector. Bloemenbureau Holland is aanwezig met een stand om meer dan 600 exposanten en ruim 20.000 (inter)nationale bezoekers te mogen ontvangen.

November
Ronde tafel: welke onderzoeken voeren we uit in 2025?

We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onderzoeken in 2025. We gebruiken hun input om tot gerichte onderzoeksvragen te komen.

dec.'24
December
Wow-effect tijdens kerst

Veel consumenten vinden het decoreren van hun huis voor speciale gelegenheden en feestdagen lastig. Met deze kerstcampagne inspireren we consumenten hoe ze dit kunnen doen met bloemen en planten.

December
Nieuwsbrief december

Onze zesde en laatste nieuwsbrief van dit jaar vindt plaats in december. In deze nieuwsbrief blikken we vooruit op onze activiteiten in 2025.

December
Webinar: De resultaten van ons consument & duurzaamheid vervolgonderzoek

Tijdens dit webinar vertellen we meer over de resultaten van de duurzaamheidstracker die we uitvoeren bij consumenten. Deze tracker meet het beeld dat consumenten hebben van bloemen en planten op gebied van duurzaamheid, en hoe dit zich ontwikkelt.

jan.'25