Activiteiten- & communicatielogboek 2025
Waar maken consumenten zich zorgen over? Welke duurzaamheidsthema's worden belangrijker of minder belangrijk, en welke trends zijn zichtbaar? Tijdens het webinar delen we actuele inzichten, met extra aandacht voor de onderwerpen gewasbeschermingsmiddelen en biodiversiteit.
Ook dit jaar komen de bloemen voor Pasen op het Sint-Pietersplein in Rome uit Nederland. Op paaszondag 20 april schitteren ze wereldwijd tijdens de live-uitzending van de Paasviering. Het bloemenspektakel, waar Bloemenbureau Holland als sponsor bij betrokken is, is vanaf 10:00 uur te zien op NPO 2
Kom in de Kas heeft dit opnieuw bewezen hoe nieuwsgierig en betrokken Nederlanders zijn bij de herkomst van hun bloemen, planten, groenten en fruit. Ruim 145.000 bezoekers reisden 5 en 6 april af naar glastuinbouwbedrijven door heel Nederland voor een blik achter het glas.
In deze voorjaarsnieuwsbrief gaan we in op de verplichte registratie naar aanleiding van de AVV, onze consumentenactiviteiten en kennisevents.
Benieuwd naar onze (consumenten)activiteiten in maart? In deze video blikken we terug!
Op donderdag 27 maart organiseert de NIMA-community Foodchain & AgriMarketing de 11e editie van het Sierteelt Marketing Event. Het thema van dit jaar: ‘Een bloeiende belofte: groei begint met een sterke waardepropositie!
Hoe kijkt de consument naar de wereld? En hoe beïnvloedt dat de vraag naar sierteeltproducten? Tijdens de jaarlijkse Groenbranche Trends-presentatie in het World Horti Center gaat trendwatcher Aafje Nijman daarop in. Interessant voor inkopers, sales- en marketingprofessionals in de groenbranche.
Veel mensen houden van groen in huis, maar twijfelen of ze hun kamerplanten goed kunnen verzorgen. Om die drempel weg te nemen, lanceren we een campagne in Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met praktische verzorgingsvideo’s maken we het makkelijk én leuk om planten te verzorgen. Zo helpen we consumenten om groene vingers te ontwikkelen en vol vertrouwen aan de slag te gaan!
Hoe denken consumenten over bloemen en planten? Wat drijft hun koopgedrag? Tijdens een live event in het World Horti Center delen we de inzichten van een grootschalig onderzoek dat we in 2024 lieten uitvoeren met behulp van eyetracking-technologie en winkelinterviews.
Benieuwd naar onze (consumenten)activiteiten in februari? In deze video blikken we terug!
Richting Valentijn zien we de hoeveelheid kritische berichten over de bloementeelt toenemen. We laten vanuit het Kernteam Sierteelt, bestaande uit Royal FloraHolland, Glastuinbouw Nederland en Bloemenbureau Holland, een tegengeluid horen in een - met feiten onderbouwd - statement.
Valentijnsdag is voor veel consumenten hét moment om hun geliefde te verrassen met een mooi boeket. Om deze traditie te versterken lopen er in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk verschillende pr-acties waarbij bloemen als het perfecte Valentijnscadeau worden neergezet. In dit artikel lees je er meer over!
In deze reeks geven we consumenten een exclusief kijkje in de wereld van de bloemsierkunst en delen vooraanstaande bloemstylisten hun unieke creaties en tips. Deze maand staat het werk van Cosmos, Studio de Pasquale en OZ garden (zie voorbeeld) in de spotlight.
Benieuwd naar onze (consumenten)activiteiten in januari? In deze video blikken we terug!
Op deze internationale vakbeurs vertellen we meer over onze consumentenactiviteiten. Ook delen we interessante inzichten uit ons welzijnsonderzoek én lichten we kort ons shopperonderzoek uit 2024 toe. Je bent van harte welkom in onze stand: 1E22.
Benieuwd naar onze consumentenactiviteiten in december? In deze video blikken we terug!
In Plant Geluk in Huis, een online campagne die in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk loopt, worden de positieve eigenschappen van kamerplanten breed onder de aandacht gebracht bij consumenten. In Nederland loopt daarvoor een extra samenwerking met de LINDA., Flow Magazine en Happinez, en in Duitsland met de bladen Brigitte, Flow en Living at Home.
Bloemen zijn échte sfeermakers en horen bij de feestdagen. In deze consumentencampagne komt dat mooi naar voren! Met inspirerende beelden, gerichte samenwerkingen en strategische zichtbaarheid maken we bloemen onmisbaar in december en stimuleren we de vraag.
In deze zesde en laatste nieuwsbrief van dit jaar delen we mooi nieuws - er is namelijk groen licht voor de AVV! Ook vertellen we je meer over onze aanpak op het gebied van sectorcommunicatie en over onze consumentenactiviteiten.
Bekijk onze contentactiviteiten in de maand november.
De 'Flower Effect Tunnel', een bijzondere bloemeninstallatie in de Alte Pinakothek, laat zien hoe bloemen kleur, vreugde en verbinding brengen.
We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onderzoeken in 2025. We gebruiken hun input om tot gerichte onderzoeksvragen te komen.
In november startte er een nieuwe serie ‘Floral Signatures’. In video’s brengen gerenommeerde bloemartiesten bloemwerk tot leven en inspireren ze consumenten dit zelf te doen.
Om de consument bewust te maken van duurzame initiatieven binnen de sierteeltsector, namen we deel aan het programma Klimaatbewust Werkt. In de aflevering stond het onderwerp natuurlijke gewasbescherming centraal.
Van 5 t/m 7 november vond de Trade Fair Aalsmeer plaats: het kennis- en inspiratie-event voor de sierteeltsector. Bloemenbureau Holland was aanwezig met een stand om meer dan 600 exposanten en ruim 20.000 (inter)nationale bezoekers te mogen ontvangen.