Activiteiten- & communicatielogboek
Onze zesde en laatste nieuwsbrief van dit jaar vindt plaats in december. In deze nieuwsbrief blikken we vooruit op onze activiteiten in 2025.
Veel consumenten vinden het decoreren van hun huis voor speciale gelegenheden en feestdagen lastig. Met deze kerstcampagne inspireren we consumenten hoe ze dit kunnen doen met bloemen en planten.
De 'Flower Effect Tunnel', een bijzondere bloemeninstallatie in de Alte Pinakothek, laat zien hoe bloemen kleur, vreugde en verbinding brengen.
We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onderzoeken in 2025. We gebruiken hun input om tot gerichte onderzoeksvragen te komen.
In november startte er een nieuwe serie ‘Floral Signatures’. In video’s brengen gerenommeerde bloemartiesten bloemwerk tot leven en inspireren ze consumenten dit zelf te doen.
Om de consument bewust te maken van duurzame initiatieven binnen de sierteeltsector, namen we deel aan het programma Klimaatbewust Werkt. In de aflevering stond het onderwerp natuurlijke gewasbescherming centraal.
Van 5 t/m 7 november vond de Trade Fair Aalsmeer plaats: het kennis- en inspiratie-event voor de sierteeltsector. Bloemenbureau Holland was aanwezig met een stand om meer dan 600 exposanten en ruim 20.000 (inter)nationale bezoekers te mogen ontvangen.
In onze vijfde nieuwsbrief van dit jaar blikten we vooruit op onze aanwezigheid op de Trade Fair Aalsmeer.
Bekijk onze content activiteiten in de maand oktober
Bekijk onze content activiteiten in de maand oktober
We gingen met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze plannen voor het “Mijn BBH portaal & platform”. In 2025 willen we een platform creëren om onderzoeksresultaten, activiteiten en beelden te delen, afgestemd op de wensen van kwekers en handelaren.
We gingen met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze activiteiten en communicatie in 2025. Dit doen we zowel voor onze consumentenactiviteiten als onze B2B activiteiten.
Op 6 oktober 2024 vierden we Grootouderdag in Nederland. In samenwerking met Stichting Grootouderdag, Partou Kinderopvang en het Wilhelmina Kinderziekenhuis organiseerden we op deze dag diverse activiteiten die generaties met elkaar verbonden. Bij al deze activiteiten stond de verbindende kracht van bloemen centraal.
Begin oktober nam Bloemenbureau Holland deel aan de vt wonen&design beurs. We verrichtten verschillende activiteiten om bloemen en planten onder de aandacht te brengen bij consumenten.
Om de najaarsaanplant te stimuleren volgden er meerdere PR activiteiten in Nederland en Duitsland, en verschenen er artikelen in bladen zoals de Margriet, Libelle, Flair, VT Wonen en Volkskrant Magazine.
Bekijk onze content activiteiten in de maand september
Bekijk onze content activiteiten in de maand september
Aan het begin van het najaar zijn we gaan samenwerken met de Greenbee Foundation om meer groen in de klassen te krijgen. Onderzoek toont aan dat planten in de klas een positief effect hebben op het energieniveau, de sfeer en het concentratievermogen.
In september vond de 10e editie plaats van het evenement over 'Marketing & Sales Synergie: de Route naar 2030'. Ook blikten diverse topsprekers terug op eerdere NIMA sierteeltmarketing edities.
Eind september inspireerden we consumenten met een campagne die inspeelt op de positieve welzijnseffecten van planten in de binnen leefomgeving. De campagnes bestonden uit leerzame, inspirerende en aantrekkelijke content.
We gingen met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze strategie en ons verhaal rondom sectorcommunicatie. We toetsten onze opzet en kijken samen naar onze rol en communicatiestrategie in het sectorcommunicatie traject.
Het kenniscentrum is dé plek voor de nieuwste onderzoeksresultaten over consumentengedrag en welzijnseffecten van bloemen en planten. We delen waardevolle inzichten om het imago van de sierteeltsector te versterken.
In onze vierde nieuwsbrief van dit jaar gaven we inzicht in enkele samenwerkingen die eraan komen en keken we terug op de Tour de France Femmes.
Bekijk onze content activiteiten in de maand augustus
Bekijk onze content activiteiten in de maand augustus
We gingen met enkele handelsbedrijven aan tafel om te praten over de landenselectie voor Bloemenbureau-activiteiten. We bespreken onze activiteiten en diverse landen en de mogelijkheden voor nieuwe activaties.
Op 16 en 17 augustus vond het Duitse bloemistenkampioenschap plaats in Berlijn. Als trotse partner van Deutsche Meisterschaft der Floristik (DMF) droegen we bij aan de realisatie van dit evenement en daarmee aan de internationale aandacht voor de bloemsierkunst.
Op 12 augustus startte de Tour de France Femmes. De eerste etappe liep dwars door het Westland, een belangrijke sierteeltregio. Voor ons was dat een mooie kans om onze sector in de spotlight te zetten.
Bekijk onze content activiteiten in de maand juli
Bekijk onze content activiteiten in de maand juli
In onze derde nieuwsbrief van dit jaar vertelden we meer over onze plannen rondom Tour de France Femmes en presenteerden we de resultaten van onze social listening - en Moederdagcampagne.
Bekijk onze content activiteiten in de maand juni
Eind juni behaalden we een mijlpaal met onze Van Grauw naar Groen campagne: de 10 miljoenste tegel werd gewipt! Samen met TV-tuinman Tom Groot steunt Bloemenbureau Holland het NK Tegelwippen en droegen we bij aan het bereiken van deze bijzondere mijlpaal.
Bekijk onze content activiteiten in de maand mei
Met de internationale ‘Flower Effect’ campagnes maakten we consumenten bewust van de positieve effecten van bloemen. In Nederland werkten we hiervoor samen met de Flair, Margriet & Libelle.
Op 14 mei presenteerden we de Groenbranche Trends 2025 met het thema ‘Tilting Perspectives’. Bij onze presentatie in het World Horti Center waren ruim 100 geïnteresseerden aanwezig.
Tijdens onze (inter)nationale Moederdag campagne zetten we dit jaar in op videoboodschappen, een AI bloemist in samenwerking met Fleurop, persoonlijke verhalen en meer bijzondere content.
Bekijk onze content activiteiten in de maand april
In onze tweede nieuwsbrief blikten we onder andere terug op ons sectorimago evenement en vertelden we over onze de campagne ‘Groene Kracht Vooruit’.
De campagne ‘Groene Kracht Vooruit’, ontwikkeld met 'Programma Positionering Glastuinbouw', werd gelanceerd om een meer groene en duurzame toekomst voor Nederland te realiseren.
Aanvullend op het NK Tegelwippen tijdens de Van Grauw naar Groen campagne, inspireerden we consumenten in de lente met ideeën voor het vergroenen van hun balkon. De gebruikte beelden maakten we ook beschikbaar voor kwekers, handels en andere sectororganisaties.
We organiseerden een seminar over onze vernieuwde sectorcommunicatie strategie. Centraal stonden het imago-onderzoek, reputatiemanagement en een paneldiscussie.
In samenwerking met het NK Tegelwippen hebben we voor de Van Grauw naar Groen campagne zoveel mogelijk tegels uit grijze omgevingen ‘gewipt’ en vervangen voor groen.
In samenwerking met Kantar organiseerden we een zeer goed bezochte webinar om kwekers, handelaren en organisaties in onze sector bij te praten over de ontwikkelingen rondom duurzaamheid bij consumenten.
Steeds vaker zien we dat Pasen wordt aangegrepen als een bloemenfeest. In aanloop naar Pasen deelden we inspirerende voorbeelden van paasdecoratie met bloemen.
In onze eerste nieuwsbrief van dit jaar behandelden we o.a. onze internationale campagne rondom Van Grauw naar Groen en onze Grootmoederdag campagne in Frankrijk.
Begin dit jaar stond in het teken van de Algemeen Verbindend Verklaring (AVV) voor handelspartijen die met ruime meerderheid instemden met het uitvoeren van collectieve activiteiten via Bloemenbureau Holland tot en met 2027.
In Nederland lanceerden we de AI Bloemist waarmee je je eigen boeket kon samenstellen, in Parijs organiseerden we de Flower Crush Party, en in Duitsland en het VK deelden we 'love language content' via sociale media.