• LinkedIn
  • Twitter

Bekijk onze Jaarpresentatie 2021

03 december 2020

Wat gebeurde er in 2020 en wat gaan we volgend jaar doen?

Het is zover! Je kunt nu onze video Jaarpresentatie 2021 bekijken. Hierin neemt Dennis van der Lubbe je mee in een vooruitblik op onze geplande activiteiten voor het komende jaar. Samen met Marcel Zandvliet (Dutch Flower Group), Hugo Noordhoek Hegt (Dümmen Orange), Peter ten Have (J&P ten Have B.V.) en Fred van der Hoeven (Orchidee Nederland) kijkt hij bovendien terug op een roerig en bijzonder 2020. Een jaar waarin we geplande campagnes moesten heroverwegen en nieuwe, onverwachte initiatieven creëerden ter ondersteuning van de sierteeltsector. 

Bekijk de video
We nodigen je van harte uit om de video hieronder aan te klikken en je in iets meer dan een kwartier te laten bijpraten. Deze videopresentatie is tot en met 20 oktober te zien, dus bekijk ‘m meteen!

Please accept marketing-cookies to watch this content.


Voor wie dat wenst, er is een ook een versie van deze video beschikbaar met Engelse ondertiteling. Klik hier.

Een terugblik in woorden
• Valentijn: we maakten goed duidelijk dat echte liefde bloemen nodig heeft. Onze doelgroep waardeerde deze boodschap met het rapportcijfer 7,9 en 70% gaf aan na het zien ervan bloemen te willen kopen.
• De Let Hope Bloom-campagne. Een fantastische teamprestatie met hoge rapportcijfers en een enorm bereik, tot ver buiten Europa.
• De sierteeltactie ‘Samen tegen eenzaamheid bij ouderen’ op Goede Vrijdag: 150.000 prachtige boeketten verzachtten de lockdown.
• Fill the distance with beauty: de internationale nazomer sales boost introduceerde een nieuwe intentie om bloemen en planten te kopen. 
• Op de IPM in Essen ontvingen we veel lof voor onze aansprekende winkelpresentaties en winacties. 
• Over winacties gesproken: de shopper activatie ‘Tulp workshop met top-kok Yvette van Boven’ en de kamerplantenactie in samenwerking met Sapje 2019 scoorden boven verwachting goed.
• De Bedankt Plant-campagne kreeg van de doelgroep een rapportcijfer 8 en maar liefst 73% van die groep gaf aan planten te willen kopen. 
• Ook de shopper activaties en internationale PR-acties omtrent Bedankt Plant zorgden voor extra verkoopstimulans en veel publiciteit.
• Doorlopende content op Mooiwatplantendoen.nl en Mooiwatbloemendoen.nl en de zusterplatformen in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, op onze socials en in de nieuwsbrieven scoort consistent goed.
• Ook doorlopend is Vier de Seizoenen: een op de seizoenen gebaseerde campagne die passende snijbloemen in de spotlight zet in diverse Europese landen. 

Puntsgewijs & hoopvol vooruitkijken
• De nieuwe tuinplantencampagne Van Grauw naar Groen wordt in april 2021 gelanceerd in Nederland en Duitsland. In deze campagne spelen we in op een stedelijke trend in Europa: de stad die ruimte maakt voor groen. 
• We Hebben Meer Bloemen Nodig komt terug in 2021. 
• Dat geldt ook voor het succesvolle Bedankt Plant.
• Seizoens- en contentcampagnes zoals Vier de Seizoenen en Plant Design zetten we ook volgend jaar in. In de Plant Design-campagne leren kijkers in masterclasses van professionals over planten en interieur. 
• Met De Trend Collectie vragen we op een vernieuwende manier aandacht voor bloemen, planten en tuinplanten die moeiteloos passen bij de heersende trends in interieur, mode en lifestyle.
• Met shopper activaties sluiten we wederom aan bij lopende campagnes. Zo plukken we op de winkelvloer de vruchten van onze zichtbaarheid in de media.
• En als laatste punt: Bloemenbureau Holland verhuist per 2 november naar het pand van FloriWorld in Aalsmeer.

Communicatiekalender 2021
Ook onze Communicatiekalender 2021 is klaar. Deze schetst de belangrijkste communicatiemomenten van volgend jaar. We proberen onze campagnes, content en shopper activatie-activiteiten zo ver mogelijk vooruit te plannen, zodat we je hierin al vroeg kunnen meenemen. Helaas hebben we vanwege corona nog te weinig duidelijkheid over ons langetermijnbudget. We streven ernaar om je in het eerste halfjaar van 2021 te kunnen informeren over onze plannen voor 2022 en het eerste halfjaar van 2023.

In de carroussel hieronder vind je de drie delen van de Communicatiekalender 2021. Of download de complete Communicatiekalender 2021 via deze link als pdf-bestand:

Bedankt achterban
Bovenstaande was en is niet mogelijk zonder samenwerking met en vertrouwen van de sierteeltsector. Bloemenbureau Holland bedankt haar achterban hier dan ook van harte voor!

Reageren?
Een video is natuurlijk niet hetzelfde als elkaar ontmoeten en samen in gesprek gaan. Heb je nog vragen of opmerkingen over de presentatie? Of wil je samenwerken met Bloemenbureau Holland, bijvoorbeeld binnen een shopper activatie? Mail ons dan op info@bloemenbureauholland.nl en we nemen zo spoedig mogelijk contact op. 

        
Met dank aan Cinefleur voor het gebruik van de beelden van de Sierteeltactie 'Samen tegen eenzaamheid bij ouderen​'.