Bloemenlunch als midzomerdagdroom
Geheel in de trends van hygge (knus), lagom (niet teveel, niet te weinig) en sisu (doorzettingsvermogen) viert Mooiwatbloemendoen.nl op zijn Zweeds een klassieke 'midsommar'.
Lang leve Litha!
'Midsommar' komt voort uit het oude Germaanse Lithafeest rond de zomerzonnewende van 21 juni dat vroeger heel noordelijk Europa en de huidige Baltische staten werd gevierd. Bij die feesten werden vreugdevuren ontstoken en planten verzameld, omdat die op midzomer speciale geneeskrachtige krachten zouden hebben.
Zomerse inspiratie
Uit deze kleurrijke achtergrond destilleert Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl deze zomer een mix van artikelen over de symboliek, tradities en rituelen van midzomer, aangevuld met inspiratie voor zomers eten, drinken en optimale inzet van tuinplanten en bloemen voor het midzomerfeest van de consument.
Activatiecampagne‘ Vier de zomer!’
Aansluitend op de midzomer content is de actievatiecampagne ‘Vier de zomer!’. Vanaf 18 juni tot en met 1 juli kunnen consumenten in Nederland bij aankoop van een zomers boeket bloemen (bij een deelnemende bloemist) meedingen naar een geheel verzorgde midzomerlunch thuis, voor maximaal tien personen. De lunch wordt drie keer weggeven, daarnaast zijn er nog vijftig boeketten te winnen. Consumenten worden van de campagne op de hoogte gebracht door de inzet van een radiocommercial, online media en uiteraard via de website en social media kanalen van Mooiwatbloemendoen.nl. Lees hier meer.