Consumentendoelgroep
Gerichte en relevante communicatie
Om te zorgen dat bloemen en planten voortdurend hoog op het cadeau- en boodschappenlijstje staan ontwikkelen we effectieve marketingcampagnes met bloemen en planten in de hoofdrol. Grondig marktonderzoek helpt ons consumenten te bereiken en te raken. Dat doen we onder andere met de consumentenmerken Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl en met doorvertalingen in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Meten is weten
Het definiëren van doelgroepen doen we met segmentatieonderzoek. Dit onderzoek koppelt waarden van consumenten, dus hoe ze in het leven staan, aan hun kijk op bloemen en planten. Hierdoor kunnen we heel goed vaststellen hoe consumenten bloemen en planten ervaren en wat invloed heeft op hun koopgedrag. Onderzoeksbureau Glocalities heeft - in opdracht van Royal FloraHolland, de VGB en Bloemenbureau Holland - zo’n segmentatieonderzoek uitgevoerd. Samen met aanvullende onderzoeken is het mogelijk de consumentendoelgroepen goed in beeld te hebben, zodat we hen met heel gerichte en relevante communicatie kunnen bereiken.
Wil je meer weten over de consumentencommunicatiedoelgroep of de consumentenonderzoeken? Stuur dan een mail aan mkemperman@bloemenbureauholland.nl.