Ervaar het ‘Flower Effect’: doe jezelf bloemen cadeau
Internationale bloemencampagne van start
Bloemen boosten ons welzijn. Ze toveren een glimlach op je gezicht, zorgen voor een energieboost en geven een positief gevoel. Reden genoeg om regelmatig een bloemetje voor jezelf te kopen. Om de consument bewust te maken van alle positieve effecten van bloemen, start onze internationale bloemencampagne met in elk land een eigen aanpak.
Activaties in Nederland
In Nederland brengen we de ‘Flower Effect’ boodschap onder de aandacht in samenwerking met de Libelle Margriet Zomerweek. Het populaire evenement dat dit jaar het thema ‘Festa de Flor’ draagt, staat volledig in het teken van bloemen. We verzorgen kleurrijke aankleding op de terrastafels, creëren fleurige selfiewanden en overige hotspots die uitnodigen om te fotograferen en te delen via social media. Wie meedoet aan de bloemenworkshop ervaart de positieve effecten van (het samenstellen van) een boeket zelf. Om de workshop extra onder de aandacht te brengen, nemen de eerste ochtend pers en influencers deel. Natuurlijk verspreiden zij content over de workshop en de zelfgemaakte creaties via hun social media kanalen.
Daarop volgend verschijnen er drie weken lang advertorials in de gedrukte tijdschriften en op de websites van Libelle, Margriet en Flair. Zowel online als offline wordt een verdiepingsslag aangebracht en meer aandacht besteed aan de positieve effecten van bloemen.
Zo bereiken we de Duitse consument
In Duitsland promoten we de campagne vanuit de invalshoek ‘self-care’. Self-care, oftewel je eigen welzijn voorop zetten door goed voor jezelf te zorgen, is een thema waar vooral Millennials en Gen-Z veel aandacht aan besteden. Via online video-commercials en digital out of home maken we de consument bewust van de vreugde, passie en rust die bloemen ons brengen. Want wie welzijn belangrijk vindt, gunt zichzelf een mooi boeket. Uiteraard adverteren we ook op Facebook, Instagram en Pinterest met inspirerende content.
Activaties in Frankrijk: persberichten en social media
Onder de noemer ‘Flora Feel’ wordt in Frankrijk met medewerking van enkele wetenschappers een onderzoek uitgevoerd naar het effect van bloemen op het persoonlijke welzijn. Alle deelnemers, waaronder een groep influencers, ontvangen hiervoor verse bloemen. Gedurende een week rapporteren ze geregeld over hun mentale en fysieke gesteldheid. De resultaten van het onderzoek delen we actief met diverse media om redactionele aandacht te verkrijgen voor het Flower Effect. Ook de deelnemende influencers zullen content hierover creëren en posten op hun social media kanalen.
PR-activatie rondom National Florist Day in het Verenigd Koninkrijk
Nationaal nieuws, regionaal nieuws en social media: alle kanalen worden ingezet om de Britse consument bewust te maken van het ‘Flower Effect’. Bloemen worden namelijk nog vaak gezien als iets dat je cadeau doet voor speciale gelegenheden. En dat terwijl het kopen van bloemen voor jezelf zoveel positieve effecten heeft. Om deze boodschap te verspreiden, werken we samen met bloemisten en influencers. We brengen hun self-care routine, waarvan bloemen een belangrijk onderdeel zijn, op aantrekkelijke wijze in beeld. Om de campagne extra autoriteit te geven, interviewen we een psycholoog over het belang van self-care en de rol die bloemen daarin kunnen spelen.
We zetten de activatie in rond National Florist Day op 8 juni. Deze dag is in het leven geroepen om bloemisten en hun vakmanschap en creativiteit te vieren. De ‘Flower Effect’ boodschap die we verspreiden met onze bloemencampagne biedt de ideale ondersteuning.
Meer weten?
Neem gerust contact op met Gabrielle Dullaart, campagnemanager, via gdullaart@bloemenbureauholland.nl.