• LinkedIn
  • Twitter

Gracias Plantas: Tweede shopper activatie met ALIAT in Spanje

18 maart 2022

ALIAT herhaalt orchideeën shopper activatie in 55 Spaanse tuincentra

De eerste gezamenlijke shopper activatie rondom orchideeën in 2021 was zo’n groot succes, dat we de campagne herhalen in 2022. De Gracias Plantas (Bedankt Plant) campagne loopt van half maart tot half april in 55 tuincentra in Spanje. Deze campagne wordt mogelijk gemaakt door de gezamenlijke inspanningen van ALIAT, Javadoplant, Orchidee Nederland en Bloemenbureau Holland.

Veelbelovend vooruitzicht

Afbeelding
Gracias Plantas: Second shopper activation with ALIAT in Spain
In 2021 leidde de shopper activatie tot meer verkoop, minder derving en een betere productpresentatie op de winkelvloer. Genoeg reden voor ALIAT om deze shopper activatie-campagne te herhalen in 2022. Als leidend inkoopcentrum in de Spaanse groensector bedienen zij een aanzienlijke afzetmarkt. Dit jaar doen er maar liefst 55 aangesloten tuincentra mee: 15 meer dan vorig jaar.

De shopper activatie
Ook dit jaar krijgt de consument een gratis keramieken pot bij aankoop van een orchidee. De shopper activatie wordt online gepromoot via de kanalen van de deelnemende tuincentra en op de winkelvloer met POS-materialen. Het meest indrukwekkende onderdeel is een 4D totem van twee meter hoog. Alle marketingmaterialen verwijzen naar de Gracias Plantas campagne en onderstrepen de exotische en elegante kwaliteiten van de orchidee.

Meer informatie
Wil je meer weten over deze shopper activatie? Neem contact op met Sherelle Schmidt, shopper activatie marketeer, via sschmidt@bloemenbureauholland.nl.

                  
Maart 2022