• LinkedIn
  • Twitter

Het jaar 2021 in shopper activaties

11 februari 2022

Wat kunnen we betekenen voor jouw business?

Wat deden we in 2021 op gebied van shopper activatie en wat bereikten we daarmee? We nemen je mee in een terugblik op een aantal van de activaties. Hiermee verleidden we consumenten met een aantrekkelijk aanbod om planten of bloemen aan te schaffen.

21 shopper activaties

Afbeelding
Het jaar 2021 in shopper activaties

De 21 activaties die we realiseerden zijn mooie aanvullingen op campagnes en content activiteiten zoals Van Grauw Naar Groen, We Hebben Meer Bloemen Nodig en Bedankt Plant. We ontwikkelden ze samen met twaalf kwekers(collectieven) en acht handelspartijen. De shopper activaties waren te zien op de (online) winkelvloer van elf retailpartners. Sommige partners raakten zo enthousiast dat ze in 2021 meerdere activaties doorvoerden. Naast retailers werkten we ook samen met negen andere bedrijven zoals Pokon, elho en financiële dienstverlener Klarna.

Negen voorbeeld cases
De shopper activaties zijn vaak grensoverschrijdend. Een greep uit onze activaties 2021, met of zonder internationaal tintje:

  • Aliat Grup: In 40 aan Aliat gelieerde tuincentra activeerden we Spaanse consumenten om een orchidee aan te schaffen. Ze kregen er een plantenpot bij cadeau. 
  • Jumbo: In bijna 600 Jumbowinkels ontving de consument bij een vier-pack perkplanten een paar gratis tuinhandschoenen van Talen Tools.
  • Fleurop: Kocht je een Roselily-boeket bij Fleurop, dan maakte je in juni kans op het winnen van nog zo’n prachtig boeket voor een dierbare.
  • REWE: Een gratis ampul plantenvoeding. Dat kreeg je als je bij de Duitse supermarktketen REWE een orchidee kocht. Zo kon je nog langer van je plant genieten.
  • GroenRijk: Bij aankoop van € 20,- aan buitenplanten kregen shoppers in september een gieter cadeau bij alle GroenRijk-vestigingen.
  • FloriWorld: Kocht je een boeket bij je bloemist, dan kreeg je 20% korting op een toegangskaart voor FloriWorld. Consumenten maakten bovendien kans op tien VIP-arrangementen voor twee personen.
  • Grootouderdag: In Beieren spoorden we shoppers aan om bij deelnemende bloemisten de speciale Con Amore-roos te kopen, om zo hun liefde voor opa en oma te uiten.
  • Blumen Risse: Speciaal samengestelde herfstboeketten en het ‘Boeket van de Week’ lieten Duitse consumenten de veelzijdigheid van herfstbloemen zien.
  • Bakker.com: In Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk kregen Bakker.com shoppers een gratis elho-pot als ze een Anthurium of Bromelia kochten.

Dit levert een shopper activatie op
Alle partners die samenwerken aan een shopper activatie, inclusief Bloemenbureau Holland, investeren in de actie. Co-creatie is dus het keyword. De optelsom hiervan vertaalt zich vaak in meer omzet, minder derving en een betere productpresentatie op jouw winkelvloer. Uiteraard meten we de resultaten. In 2021 was het resultaat van de meeste shopper activaties boven verwachting. Meer over de concrete resultaten leest u binnenkort op onze pagina Shopper activatie.

Interesse om samen te werken?
We komen graag in gesprek met meer kwekers, handelspartijen, verkooppunten en andere geïnteresseerden over het opzetten van een shopper activatie. Of liever eerst nog wat meer informatie? Ivo van Orden, manager activatie, vertelt je alles over de mogelijkheden. Je bereikt hem via ivanorden@bloemenbureauholland.nl of +31(0)651 10 70 12.

                  
Februari 2022