Internationale marketing portal gelanceerd!
Nog meer bereik voor bloemen- en plantencampagnes
De internationale campagnes van Bloemenbureau Holland (BBH) kunnen vanaf nu een nóg groter bereik realiseren. Het Bloemenbureau heeft namelijk een online marketing portal ontwikkeld, waarmee een selectie van het campagnemateriaal beschikbaar wordt gemaakt in wel tien talen. Een grote uitbreiding ten opzichte van de focus op de huidige vier kernlanden. Een flinke klus, waarmee Bloemenbureau Holland gehoor geeft aan het verzoek van haar betalende (internationale) stakeholders.
Zo werkt de marketing portal
De portal, marketingportal.flowercouncil.com, is een visueel zeer aantrekkelijke website. Gebruikers vinden er heel gemakkelijk duizenden bestanden in hoge resolutie, die ze kunnen downloaden en delen met hun doelgroepen. Het gaat om bestanden van geselecteerde BBH-campagnes, want niet alle campagnes zijn in alle landen relevant. Voor toegang tot de portal kunnen betalende stakeholders online een inlog aanvragen. Na goedkeuring van BBH kunnen zij dan met de marketing portal aan de slag. De bestanden zijn beschikbaar in tien talen: Deens; Duits; Engels; Frans; Italiaans; Nederlands; Pools; Russisch; Spaans en Zweeds
Voldaan aan vraag betalende stakeholders
Bloemenbureau Holland richt haar marketingactiviteiten momenteel op vier kernlanden: Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Hoewel er vanuit stakeholders in een groter taalgebied een behoorlijke vraag is naar campagnes, is het budgettair helaas niet haalbaar om deze te ontwikkelen. Met een flinke investering en inzet maakt BBH nu werk van deze wens. Hierdoor kunnen bloemen en planten ook in andere taalgebieden nog meer onder de aandacht van consumenten gebracht worden.