Knallend het jaar uit met grote consumentencampagne
Bloemen zijn échte sfeermakers en horen bij de feestdagen. In onze campagne - Vier kerst met bloemen - komt dat mooi naar voren! Met inspirerende beelden, gerichte samenwerkingen en strategische zichtbaarheid maken we bloemen onmisbaar in december en stimuleren we de vraag.
Volop inspiratie
Om de consument te inspireren delen we creatieve en toegankelijke Do It Yourself-ideeën. Via korte video’s en artikelen geven we consumenten tips hoe ze hun kersttafel kunnen aankleden met bloemen of hoe ze zelf een mooi kerstboeket kunnen maken. De campagne is laagdrempelig, zodat ook mensen met minder ervaring op het gebied van bloemen en planten eenvoudig aan de slag kunnen!
Samenwerking met VROUW-magazine, De Telegraaf en Albert Heijn
Onze campagne krijgt extra zichtbaarheid door samenwerkingen met grote partijen zoals VROUW-magazine, De Telegraaf en Albert Heijn.
- VROUW-magazine publiceert op 14 en 21 december twee uitgebreide spreads met sfeervolle ideeën, praktische tips en een feestelijke kerstkaart.
- Ook De Telegraaf zet deze maand vol in op bloemen; 10 december verscheen er een kerstbijlage van maar liefst acht pagina's met inspiratie en tips om bloemen onderdeel van de kerstviering te maken.
- Bij Albert Heijn liep in week 50 een digitale campagne. Op 2200 schermen, in ruim 700 filialen, werd er een video afgespeeld om consumenten te inspireren hun kersttafel met bloemen te decoreren. Eerder dit jaar heeft Bloemenbureau Holland ook een dergelijke retail-campagne bij HEMA gevoerd; een directe en effectieve manier om een groot publiek te bereiken, te enthousiasmeren en te verleiden om meer bloemen in huis te halen!
Internationale promotie
Ook in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk krijgen bloemen een podium. Met een gerichte campagne op social media (Facebook, Instagram, Pinterest en YouTube) en promotie op diverse online videoplatforms stimuleren we de vraag en vergroten we de internationale zichtbaarheid.