Slow Life
Een van de stijltrends binnen de Groenbranche Trends 2025 noemen we Slow Life. De trend refereert aan onzekere tijden waarin soms de behoefte bestaat om de wereld kleiner en overzichtelijker te maken. Thuis in onze eigen kleine bubbel vinden we veiligheid, vertrouwen en verbinding. Zo verminderen we eenzaamheid en verharding, ook in onze omgeving. We voelen ons verantwoordelijk voor het klimaat en onze gezondheid en werken hier actief aan. Of we nu conservatief of progressief zijn, binnen Slow Life willen we erbij horen in onze kleine bubbel en de wereld vanuit ratio benaderen.
Slow Life in het interieur
Rust en natuurlijke materialen spelen de hoofdrol in het Slow Life interieur. Ambachtelijke producten worden met zorg toegepast en aangevuld met warme, natuurlijke kleuren. Vormen zijn eenvoudig en herkenbaar. Het interieur krijgt zo een rustgevend, duurzaam karakter. Bloemenarrangementen vallen op door hun pastelkleurige soberheid en hun stille aanwezigheid, we zien planten in zachte bladkleuren en met bont blad.
Productingrediënten van de trend
De gebruikte vormen zijn eenvoudig, sober en herkenbaar. De materialen binnen Slow Life zijn voornamelijk natuurlijk, zoveel mogelijk milieuvriendelijk en duurzaam. Dat dessins niet schreeuwerig hoeven te zijn, wordt hier ook bewezen. Denk aan eenvoudige streepjes, ruitjes en natuurlijke prints van bloemen, bladeren en takken.
Kleurenpalet Slow Life
Het kleurpalet binnen deze stijltrend bestaat uit twee gedeelten. Enerzijds is er een rijtje zachte pasteltinten, zoals nudes, lila en lichtblauw, hoofdzakelijk bedoeld voor bloemen en planten. Groen, bordeauxrood en oker flankeren deze tonen. Daarnaast zijn er neutrale bruintinten, inclusief lichtgrijs, voor het rustgevende interieur.
Kernwaarden van deze trend
Rust, eenvoud, harmonie, natuurlijk, sober, essentieel, bewust, duurzaam, authentiek en troostend.
Meer weten?
Lees meer over de andere drie Groenbranche Trends 2025: Unique Utopia, Cosmic Future en Radiant Energy. Voor meer informatie neem je contact op met campagnemanager Monique Kemperman via: mkemperman@bloemenbureauholland.nl.