Start #Lievelingsbloem campagne 2017
Op dinsdag 17 oktober is de #Lievelingsbloemcampagne 2017 van start gegaan. Bloemenbureau Holland heeft ook dit jaar weer een campagne uitgerold die in alle vier de kernlanden (Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland) tegelijkertijd loopt.
Waarom deze campagne?
De kernboodschap van de #Lievelingsbloemcampagne is dat de consument zijn /haar lievelingsbloem niet voor zichzelf moet houden. Want als iedereen weet welke bloem jouw favoriet is, dan kunnen ze daarmee bij elke gelegenheid een glimlach op je gezicht toveren. Andersom werkt het natuurlijk ook: ken jij de lievelingsbloem van je lief, je beste vriend(in) of je moeder, dan geef je hen voortaan ook een sprankeling bij een boeket. Want dat is wat een lievelingsbloem doet.
Hashtag Stories
Met onze #Lievelingsbloem Hashtag Stories brengen we voor het tweede achtereenvolgende jaar prachtige, ontroerende en soms controversiële verhalen rond lievelingsbloemen tot leven. Hiermee bewijzen we letterlijk onze belofte ‘mooi wat bloemen doen’. We maken gebruik van twee korte video’s, sprekende beelden en een poster. De films worden internationaal op alle bloemenwebsites en socialmediakanalen van Bloemenbureau Holland gepusht. De poster komt u buiten tegen op drukke punten en kunt u ook downloaden A2 en A3 voor eigen gebruik.
Contentsamenwerking met VICE
Naast de video’s en poster is er een contentsamenwerking met mediapartij VICE. Hierbij worden acht kunstenaars (Lara Minerva en Jill Berner uit Duitsland, Vincent Jeannerot en Alena Makhelovski uit Frankrijk, Anna Potter en Jess de Wahls uit het Verenigd Koninkrijk en Liselore Frowijn uit Nederland) met een enorme passie voor bloemen op bijzondere wijze gefotografeerd met hun lievelingsbloem. Het beeld wordt gecombineerd met een interview over hun florale favoriet.
Deze portretten zijn vanaf 24 oktober te zien op de verschillende platforms van VICE (iD & Creators). Ook worden er drie beelden en een GIF gemaakt die samen een serie vormen.
En in Nederland… Leco en Fred
In Nederland hebben we bovendien Fred van Leer en Leco van Zadelhoff gevraagd naar hun lievelingsbloem en het verhaal daarachter. Op Mooiwatbloemendoen.nl leest u de interviews, geflankeerd door mooi beeld en een ‘making-of’-video. Prachtig materiaal om ook te delen met uw klanten.
Kijk op www.mooiwatbloemendoen.nl/lievelingsbloem voor de consumentgerichte content.