• LinkedIn
  • Twitter

The Green Gallery lanceert Green Screen ad blocker

21 september 2017

Bloemenbureau Holland, uitgever van online magazine The Green Gallery, lanceert Green Screen ad blocker
Bloemen en planten maken gelukkig. We worden er vrolijker en creatiever van en ze verminderen stress. Waarom dan niet dit positieve effect op ons beeldscherm? Bloemen en planten zorgen niet alleen  voor een positiever gevoel, maar ze zijn ook een lust voor het oog. Waar banners onze digitale omgeving kunnen verarmen, zorgen bloemen en planten juist voor verrijking. Online magazine The Green Gallery heeft daarom in samenwerking met vier internationale creatieven “The Green Gallery Green Screen ad blocker” ontwikkeld. De gratis ad blocker vervangt reclame banners voor exclusief, floraal art work. 

Nieuwe kansen

Afbeelding
Green Gallery Green Screen
The Green Gallery springt met de lancering van Green Screen in op een groeiende behoefte van de consument. Zeker 20%* van de Nederlanders maakt al gebruik van ad blockers, en 70%* denkt erover om deze in de nabije toekomst te downloaden. Ook in de landen om ons heen wordt er al veelvuldig gebruik gemaakt van ad blockers. 

Vanuit het inzicht dat ook de doelgroep van Bloemenbureau Holland veelvuldig ad blockers gebruikt en vanuit het feit dat mediagebruik steeds meer op gesloten plekken plaatsvindt, is Green Screen ontstaan. Door beroemde kunstenaars in te zetten voor de invulling van de ad blockers, wordt er niet alleen relevante content gecreëerd op relevante plekken, ook worden er nieuwe doelgroepen aangesproken. Bannerruimte is nu potentiele ruimte voor bloemen, planten en kunst.

Initiatiefnemer Bloemenbureau Holland – Esther de Waard: “We creëren met The Green Gallery Green Screen nieuwe kansen. Top of mind awareness voor bloemen en planten, binnen nieuwe, relevante en kritische doelgroepen die we normaal gesproken niet makkelijk kunnen bereiken. Door samen te werken met bekende artiesten in de landen waar we actief zijn genereren we publiciteit op zowel internationaal en lokaal vlak.”  

Artiesten
Green Screen bestaat uit 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle. Zij zijn gekozen om hun liefde voor planten en bloemen, die altijd een rode draad zijn geweest in de carrières van de ontwerpers en hun aansluiting bij de doelgroep. De eigenzinnige floral art pieces zijn exclusief in de ad blocker te zien.

De ruige rozen van ‘Hanky Panky’
Wel duizenden keren heeft hij de bloem onder de huid van zijn klanten geprikt. Henk Schiffmacher, dé beroemde tattoolegende uit Nederland, heeft een grote liefde voor bloemen. ‘Bloemen vertellen een verhaal zonder woorden. Het is niet voor niets dat we ze zo vaak aan elkaar geven. Je kunt niet vaak genoeg naar bloemen kijken.'

Trendsetter: Geraldine Wharry
De Engelse Geraldine Wharry is niet alleen trendwatcher, maar voornamelijk trendsetter voor merken als Nike, Nivea en Louis Vuitton. Voor The Green Gallery Green Screen heeft ze een combinatie van technieken gebruikt; collages, vervormen en scannen. ‘Ik wilde er echt iets bijzonders van maken. Green Screen is me op het lijf geschreven, het maakt kunst onderdeel van je dagelijks leven.’

Loco Dice x Hoxxoh: strakke, grafische street art
Graffiti artist Hoxxoh maakt murals over de hele wereld en werd geïnspireerd door de muziek van dj, rapper en producer Loco Dice. Het gelegenheidsduo werkte samen aan een ontwerp voor Green Screen. ‘Mijn werk is repetitief, bijna machinaal, net als dat van Loco. Ik vertaalde de golflengten van zijn beats naar strakke, grafische bloemen’, aldus Hoxxoh.

De avant-garde designers achter Pigalle
Als mede-oprichter van creative agency Vida9 creëerde hij shows voor onder andere Christian Dior. Nu is de fashion designer en Parijse ‘street icon’ Stephane Ashpool gefocust op zijn merk Pigalle, bekend van samenwerkingen met Nike en Missoni en gedragen door grote sterren als Rihanna en Jay-Z. ‘Bloemblaadjes hebben voor ons een soort heilige schoonheid’, zegt Stephane. Samen met zijn verloofde en juwelenontwerper Marissa Seraphin maakte hij een bijna voelbare 3D bloemencreatie. ‘Een stuk natuur op je scherm,’ volgens Marissa en ‘kleurrijke energie zoals alleen bloemen je die kunnen geven.’

Please accept marketing-cookies to watch this content.


De ad blocker The Green Gallery Green Screen is gratis te downloaden via greenscreen.thegreengallery.com. Hier kun je ook terecht voor een sneak preview en the making of-documentaires.

*bron: Radar testpanel.