Veel publiciteit rondom PR-acties Fill the distance with beauty
Bloemen en Planten Fiets Drive-Thru en filmzaal vol planten en bloemen zorgen voor flinke reuring
De internationale Fill the distance with beauty-campagne is onlangs afgerond. Eind week 41 waren de laatste uitingen in Duitsland te zien. Deze campagne wordt aan de hand van consumentenonderzoek geëvalueerd. Eind november zullen we de resultaten daarvan delen. We kunnen in de tussentijd al iets vertellen over de resultaten van de Bloemen en Planten Fiets Drive-Thru. Deze PR-actie maakte onderdeel uit van de Fill the distance with beauty-campagne en vond medio september plaats in Amsterdam. Ook in Duitsland vond een spraakmakende PR-actie plaats, waarbij bloemen en planten de afstand in een bioscoop met schoonheid vulden.
Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl openden 17-18-19 september in hartje Amsterdam een heuse Bloemen en Planten Fiets Drive-Thru. Hier konden Amsterdammers coronaproof en op de fiets een boeket of plant ophalen. Even het assortiment checken, keuze doorgeven, plant of boeket oppikken - voor jezelf of om te geven aan een ander - en weer doorfietsen. Om zo de fysieke en emotionele afstand met schoonheid te vullen. En niet zomaar schoonheid, maar boeketten en planten met een eigen betekenis. Zo bood ‘The Bodyguard’ plant natuurlijke bescherming in huis en stond het ‘Stay Strong (Wo)Man’ boeket voor kracht en sympathie. Bekijk de aftermovie van dit evenement.
Positieve reacties, veel publiciteit
De opvallende PR-actie deed wat het moest doen. Er waren publicaties door de NOS, het Parool, Radio 2 en verschillende magazines en websites. Ook op Facebook, Instagram en Twitter zoemde de berichten over de actie rond. De vraag aan bezoekers van de drive-thru om te ‘betalen’ met een social share, dus via Instagram of Facebook, bleek effectief. Al snel vulden #VulDeAfstand en #FillTheDistanceWithBeauty social media kanalen. Hopelijk is dit een mooie voorbode voor de waardering en succes van de hele Fill the distance with beauty-campagne.
Ook in Duitsland maakte een PR-actie de tongen los. Daar werden begin oktober de leeg gehouden stoelen in de filmzaal van UFA Palast Düsseldorf gevuld met planten en boeketten. Bezoekers van de première van Tenet genoten zo veilig van de film, terwijl ze omringd werden door florale en botanische schoonheid. De actie was een samenwerking van onder andere 1000 gute Gründe, Tollwasblumenmachen.de, Pflanzenfreude.de en Fleurop. Bekijk de video van het evenement.
Evaluatie campagne eind november
Nu de Fill the distance with beauty-campagne in alle vier de deelnemende landen is afgerond zal BBH deze uitgebreid evalueren aan de hand van consumentenonderzoek. Eind november worden de resultaten verwacht en gedeeld. De campagne, tot stand gekomen door samenwerkende sierteeltpartijen, beoogde in deze tijden de emotionele en fysieke afstand met schoonheid te overbruggen. Vanaf begin september werd de campagne groots ingezet met een uitgebreid mediaplan.
Meer informatie
Meer weten over deze campagne, neem dan contact op met Daan Langstraat, campagnemanager, via d.langstraat@bloemenbureauholland.nl of Simone Dussine, country managers Nederland, via s.dussine@bloemenbureauholland.nl.
.