• LinkedIn
  • Twitter

Vier de liefde met bloemen

12 februari 2025

Valentijnsdag staat voor de deur, voor velen hét moment om hun geliefde met een mooi boeket te verrassen. Om deze traditie te versterken lopen er in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk verschillende pr-acties waarbij bloemen als het perfecte Valentijnscadeau worden neergezet.
 

Afbeelding
Bloemenbad

Inspiratie voor de consument
Om bloemen extra onder de aandacht te brengen, hebben we een aantrekkelijk persdossier opgesteld: 5 bloemideeën voor Valentijn. Dit dossier is gedeeld met uiteenlopende consumentenmedia in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en biedt volop inspiratie! Van een fleurig ontbijt tot een spectaculair bloemenbad; aan liefdevolle ideeën geen gebrek. Uiteraard delen we ook op onze eigen consumentenkanalen handige tips en inspiratie.

Samenwerking met influencers: bloemen in de spotlight
In Nederland en het Verenigd Koninkrijk werken we samen met invloedrijke (culinaire) influencers om de link tussen bloemen en Valentijn te benadrukken. Deze influencers krijgen de vrijheid om op hun eigen manier de schoonheid en het plezier van bloemen te delen. Denk aan een romantische video van een bloemrijk gedekte tafel of de overhandiging van een bos rozen aan een geliefde.

Afbeelding
kaartje

Love is in the air: landelijke radio-aandacht!
In aanloop naar Valentijnsdag slaan we de handen ineen met nationale en regionale radiozenders. In Nederland worden luisteraars opgeroepen om hun liefdesverhaal op de radio te delen. Elk verhaal wordt beloond met een ultiem liefdesboeket. Daarnaast vinden er radio-interviews plaats waarbij bloemisten vertellen over dé bloementrends rondom Valentijn. Hieronder een interview met Radio Oost:

Filmbestand

 

Bloemen: het perfecte Valentijnscadeau
Door samen te werken met consumentenmedia, influencers en radiozenders, zorgen we ervoor dat bloemen het perfecte cadeau blijven voor iedereen die zijn of haar liefde wil uitdrukken.

Sectorcommunicatie
Naast het inspireren van de consument en het delen van positieve verhalen, is er vanuit het kernteam sectorcommunicatie (Glastuinbouw Nederland, Royal FloraHolland en Bloemenbureau Holland) een statement voorbereid dat gebruikt kan worden bij vragen van de media. Zo kunnen we als sector met één eenduidige stem communiceren.