Zo verspreiden we het Flower Effect op de Libelle Margriet Zomerweek
Van 23 tot en met 29 mei vindt de Libelle Margriet Zomerweek plaats in Vijfhuizen. Het populaire event, waar zo’n 70.000 bezoekers op afkomen, draagt dit jaar het thema ‘Festa de flor’ (bloemenfestival). Een uitgelezen kans voor een interessante samenwerking. Onze aanwezigheid vormt dan ook een belangrijk element binnen onze internationale bloemencampagne rondom het ‘Flower Effect’.
Workshop bloemschikken van Florian Seyd
Op het event organiseren we 7 dagen lang 5 bloemenworkshops onder enthousiaste leiding van bloemist Florian Seyd van The Wunderkammer. De workshop bloemschikken, die plaatsvindt in een ruimte aangekleed als bloemenwinkel, is een laagdrempelige manier voor de bezoekers om kennis te maken hoe je zelfs met een bescheiden budget een geweldig boeket kan samenstellen. Tegelijkertijd laten we de deelnemers de positieve effecten van bloemen zelf ervaren.
Om de workshop extra onder de aandacht te brengen, namen de eerste ochtend pers en influencers deel. Tijdens de workshop deelden zij foto’s en video’s met hun (in totaal) meer dan 2 miljoen volgers. Daarnaast kregen ze een goodiebag mee om thuis boeketten te maken en hun zelfgemaakte creaties de komende weken via hun social media kanalen te delen.
Fleurige decoratie op het event
Om het Flower Effect op iedere hoek van het festival te verspreiden, hebben we op het event een deel van de decoratie verzorgd. Met mooie bloemdecoratie op 400 terrastafels, diverse selfiewanden en andere bloemrijke hotspots bieden we de bezoekers een vrolijke, kleurrijke ervaring. Daarnaast verloten we binnenkort boeketten onder bezoekers die hun foto’s van de wanden en decoratie met de hashtag #mooiwatbloemendoen via hun social media kanalen hebben gedeeld.
Inspirerende advertorials in Margriet, Libelle en Flair
Na afloop van de Zomerweek publiceren Margriet, Libelle en Flair advertorials in de gedrukte tijdschriften en op de websites. In deze artikelen staan de positieve effecten van bloemen op het welzijn centraal. Het doel van deze artikelen is tweeledig: enerzijds maken we de lezers bewust van de effecten, anderzijds motiveren we ze om vaker bloemen voor zichzelf te kopen. In de artikelen verwijzen we naar Mooiwatbloemendoen.nl, waar we consumenten het hele jaar door inspireren met trends en tips.
Recap dag 1
Nieuwsgierig naar het event? Bekijk onze sfeerimpressie van de eerste dag hieronder.