Bloemenbureau Holland lanceert ‘Let Hope Bloom’
Een positieve bloemenboodschap vol hoop
De gevolgen van de coronacrisis zijn groot voor de sierteeltsector. Bloemenbureau Holland werkt hard aan een manier om bloemen onder de aandacht te houden bij de consument, op een positieve en gepaste wijze. Daarom start vanaf vrijdag 27 maart de consumentencampagne ‘Let Hope Bloom’. De campagne gaat lopen in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk en wordt via verschillende media aangejaagd.
Bloemige boodschap van hoop
Bloemen hebben een krachtige symboliek en spreken de internationale taal van liefde en vriendschap, van dankbaarheid, steun en troost. Én van hoop. Daarom brengen we juist nu een boodschap met bloemen. Of je ze nu in huis kunt halen of niet, het zijn sprankjes hoop in deze heftige tijd.
Campagne vol hoop en positief nieuws
De campagne bestaat uit video en foto’s van twee gigantische bloemenfiguren met daarin de boodschap ‘Let Hope Bloom’ in bloemenletters. Hiermee willen we laten zien dat bloemen er altijd zullen zijn en willen we hoop geven aan de landen en mensen die sterk worden getroffen. Iedereen kan deze bloemenboodschap delen via social media met de universele hashtag #lethopebloom
Media
Via online en social media, radio en advertenties in dagbladen jagen we deze campagne aan. Uiteraard ook via onze eigen kanalen Instagram, Facebook, YouTube en de website Mooiwatbloemendoen.nl. Kwekers, handelsbedrijven en verkooppunten van bloemen zullen worden voorzien van de beeldmaterialen om in te zetten op hun eigen kanalen. De materialen zijn hieronder te downloaden:
- Poster Let Hope Bloom, formaat A0.pdf
- Poster Let Hope Bloom, formaat A3.pdf
- Social Media beelden (ZIP-file, Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter)
- E-mail handtekening beeld
- Video downloadlink (ZIP-file)
- Video link YouTube
Over het project
Er werden ruim 200.000 stelen van verschillende bloemen gebruikt om, in twee dagen tijd, twee imposante bloemenfiguren te maken. Een team van twintig personen werkte aan de realisatie hiervan. Alle veiligheidsmaatregelen zijn hierbij nageleefd en er is rekening gehouden met het sentiment in de samenleving. De productie vond plaats op een oppervlakte van vijftig bij tachtig meter. Hiervoor heeft de Dutch Flower Group haar terrein opengesteld en bood samen met hun kwekers veel logistieke en praktische medewerking.
Meer weten?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dennis van der Lubbe, via d.van.der.lubbe@bloemenbureauholland.nl.
Lees hier meer over het verloop van de campagne.