Campagne-inzet Van Grauw naar Groen
Begin april 2021 lanceert Bloemenbureau Holland een nieuwe buitenplantencampagne: Van Grauw naar Groen. Deze meerjarige campagne wordt in Duitsland uitgerold op 1 april en gaat per 8 april live Nederland. In UK en Frankrijk brengen we specifieke content op de consumentenwebsites. Kern ervan is de oproep om je leefomgeving, hoe klein ook, te vergroenen. Deze boodschap dragen we uit met een gerichte campagnestrategie, verpakt in aanstekelijke statements met een knipoog.
Visuals, filmpjes en radio
De doelgroep Aesthetic Explorer wordt met krachtige statements geïnspireerd om zijn leefomgeving te vergroenen. Via homepage takeovers op Nederlandse en Duitse nieuwssites vestigen we de aandacht op de campagneboodschap. Daarnaast laten we via social media advertenties met minifilms zien waarom je je grijze omgeving zou moeten vergroenen. In Duitsland zetten we bovendien Digital Out of Home in. De promotiegroep Outdoor van Royal FloraHolland sluit vanaf bij de Nederlandse campagne aan met een radiocommercial.
Beluister de radiocommercial:
Download het radio-uitzendschema:
PR, content en een shopper activatie
Maar dit is nog niet alles. We zetten ook PR en content in om te vertellen over de positieve effecten van een groene leefomgeving op de mentale en fysieke gezondheid en leefbaarheid in de wijk. Voorbeelden van contentonderwerpen op Mooiwatplantendoen.nl en Pflanzenfreude.de zijn tuinontwerpideeën, creatieve tips voor het bedekken van saai beton met planten en DIY’s. Afhankelijk van de Covid-19-situatie te zijner tijd besteden we ook aandacht aan hoe je een groene block party kunt organiseren. Hoewel er geen mediacampagne gepland staat in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, lanceren we in april ook in deze twee landen social posts en het contentdossier met aandacht voor de stadsvergroening. In Nederland is in april bovendien een shopper activatie bij supermarktketen Jumbo ingepland, aanhakend op het Van Grauw naar Groen-thema.
Lancering
De start van de campagne in Duitsland staat gepland op 1 april. De campagne in Nederland begint op 8 april en de radiocommercial zal vanaf 12 april te beluisteren zijn. Natuurlijk houden we de coronamaatregelen en -beperkingen In Nederland en Duitsland goed in de gaten.
Campagnematerialen
Wil je aanhaken op deze buitenplantencampagne? De campagne bestaat deze 3 uitingen:
'Stop de vergrijzing'
'Struiken voor stenen'
'Maak natuur van je muur'
Deze beelden staan in onderstaande carroussel staan als downloadable JPG-files (posters) en social media images - vermeld hierbij dan graag de credits #vangrauwnaargroen en #mooiwatplantendoen.
A1-formaat posters en hoge resolutiebeelden zijn ook via onze online Marketing Portal in verschillende talen te downloaden. De portal is op aanvraag toegankelijk voor betalende stakeholders.
Mocht je interesse hebben om de minifilmpjes op de scherm(en) in je winkel of op kantoor te laten draaien, stuur dan een mail naar Isabel Groot (igroot@bloemenbureauholland.nl).
Achtergrond van Grauw naar Groen
Van Grauw naar Groen zet consumenten aan om buitenplanten te kopen. Voor hun eigen balkon of tuin, maar ook voor openbare ruimtes. Daarmee slaan ze meerdere vliegen in één klap. Want van groen word je blij, het verdrijft hitte en vangt regenwater op. Bovendien leer je zo andere buurtbewoners kennen, een remedie tegen eenzaamheid.
Meer informatie?
Voor meer informatie over deze campagne kun je contact opnemen met campagnemanager Isabel Groot op igroot@bloemenbureauholland.nl.
Maart 2021