Campagne ‘Vier de zomer!’
Vanaf maandag 18 juni gaat de activatiecampagne ‘Vier de zomer!’ van start. We willen consumenten laten zien dat bloemen het zomerse gevoel pas echt compleet maken: een zomers boeket op de (tuin)tafel, eetbare bloemen in de salade of een arm- of haarcorsage tijdens een festival. Via diverse landelijke media vertellen we deze boodschap aan de consument.
Midzomer
De campagne sluit aan bij de zomercontent van Mooiwatbloemendoen.nl. Vanaf 21 juni staat het midzomerfeest centraal in alle vier de kernlanden. Midzomer (midsommar) is een van de belangrijkste events in Scandinavië in het algemeen en in Zweden in het bijzonder. Familie en vrienden komen bij elkaar, eten samen buiten, dragen bloemenkransen en versieren de boel met bloemen om de dagen te vieren waarop het 't langst licht is.
Mediacampagne
Consumenten worden van de campagne op de hoogte gebracht door de inzet van een radiocommercial, online bannering en uiteraard via de website en social media kanalen van Mooiwatbloemendoen.nl.
Gratis promotiepakket voor bloemisten
We stellen 500 promotiepakketten beschikbaar. In het promotiepakket zitten o.a. actievouchers met een unieke wincode. Bij aankoop van een ‘zomers boeket’ ontvangen klanten een voucher. Via de wincode maken zij kans op één van de drie geheel verzorgde midzomerlunches of een boeket (t.w.v. € 20) naar keuze. Daarnaast bestaat het pakket uit stoepbordposters, posters om in de winkel op te hangen, boeketkaartjes voor aan zomerse boeketten en een armclip (Oasis® Wrap Wristlet), bedoeld voor een armcorsage. Leuk om te dragen op bijvoorbeeld een zomers festival.
Sectorbrede ondersteuning
Deze campagne wordt actief ondersteund door: VBW, Royal FloraHolland, Plantion, Alflora, Smithers-Oasis, Waterdrinker Green Trade Center, 365 dagen bloemen en Coloured by Gerbera.
Downloadable POS materiaal: