• LinkedIn
  • Twitter

Chrysantpromotie gericht op Franse bruidsmarkt

24 april 2023

Opvallende activatie richt zich op Franse bloemisten en consumenten 

Afbeelding
La promotion du chrysanthème cible le marché du mariage en France
Chrysant: de ideale partner voor elke bruid
De maand mei vormt traditioneel de start van het trouwseizoen. Lentekriebels, liefde en geluk onder een fijne voorjaarszon: het komt allemaal samen op een feestelijke huwelijksdag. En daar passen Chrysanten heel goed bij. Om dat nog eens nadrukkelijk onder de aandacht te brengen van bruidsparen, weddingplanners en vooral ook bloemisten, ontwikkelde Bloemenbureau Holland samen met bloemengroothandel Agora en promotiecampagne JustChrysanthemum een opvallende activatie voor de Franse markt.  

Bloemistenactivatie
De chrysant is sterk, makkelijk toepasbaar en in veel actuele trendkleuren beschikbaar. Een boodschap vooral aan bloemisten, omdat zij de Chrysant niet zien in de rol van huwelijksbloem. Groothandel Agora weet hoe belangrijk het trouwseizoen is voor bloemen. Om de Chrysant daarin extra aandacht te geven, is een bijzondere bloemistenactivatie opgezet. Want uiteindelijk speelt de bloemist, met zijn adviezen over de bloemenkeuze in boeket en decoratie, een belangrijke rol. 

Afbeelding
La promotion du chrysanthème cible le marché du mariage en France
Voor de periode van 8 mei tot en met 30 juni zijn speciale mixen met Chrysanten samengesteld waaruit de Agora-klant kan kiezen. Voor elke mix die wordt aangeschaft, krijgt de bloemist een sticker. Een volle kaart met tien stickers levert een gratis Chrysantenmix en een lot voor de loterij op. De winnaar van de loterij wint een verzorgde reis naar een Chrysantenkweker in Nederland en wordt tevens ontvangen bij het platform van Agora in Aalsmeer.

Om deze actie onder de aandacht te brengen bij de klanten van Agora, worden bloemisten in de cash&carries en de nieuwsbrief van Agora gestimuleerd om de Chrysant vaker voor te stellen voor toepassing in bruidswerk. Een belangrijk onderdeel van deze shopper activatie, aangezien de consument onder andere via de bloemist bereikt zal moeten worden. 

Social mediacampagne
Het is natuurlijk het aanstaande bruidspaar dat de keuze maakt. Om daarbij te helpen krijgen zij via een mediacampagne op Pinterest inspirerende beelden voorgeschoteld hoe Chrysant past in het bruidsboeket, decoratie, corsage of tijdens het proostmoment. Voor de bloemist staan er kant-en-klare ‘posts’ klaar die kunnen worden gebruikt op de eigen social mediakanalen. Met een uitdraai van de digitaal beschikbaar gestelde poster, kan de bloemist ook in de winkel de Chrysant nog eens extra aandacht geven als huwelijksbloem bij uitstek. Ook op het consumentenplatform van Bloemenbureau Holland - lajoiedesfleurs.fr - is er aandacht voor de campagne met inspirerende beelden en verhalen over de veelzijdige Chrysant.  

Meer weten? 
Neem contact op met Floris Wiebosch, shopper marketeer, fwiebosch@bloemenbureauholland.nl 

            
Mei 2023