Let Hope Bloom slaat enorm aan
De Let Hope Bloom-campagne die we eind maart lanceerden is een succes. Consumenten in alle vier de kernlanden reageerden volop, deelden massaal onze Instagram en Facebook posts en Mooiwatbloemendoen.nl werd vaak bezocht.
Boven verwachting veel mensen pakten #lethopebloom op, deelden onze boodschap of creëerden zelf een boodschap met deze hashtag. Influencers en andere bekende personen steunden via hun social media. We spotten ook talrijke reposts in veel landen buiten Europa.
De sierteeltsector reageerde enthousiast en vol waardering. Ze deelden het campagnebeeld en de video’s in nieuwsbrieven en via social media. Diverse nieuwsrubrieken van landelijke media en magazines pakten het bericht meteen na lancering op.
Aandacht vasthouden
In de eerste twee weken van april stimuleerden we de campagne nog verder met banners op online media en posts op Facebook en Instagram. In alle landen zijn influencers benaderd om online #lethopebloom en #lespoirfleurit te promoten.
Advertenties
Daarnaast plaatsten we in Duitsland, Frankrijk en Nederland advertenties in landelijke dagbladen en weekbladen als: Die Welt, Welt am Sonntag, Bild am Sonntag, Die Zeit, Le Parisien, Le Figaro, L’Equipe, De Telegraaf en het Algemeen Dagblad. In het Verenigd Koninkrijk waren er banners en video in de Cultural Channel en de ‘You’re Not Alone’ sectie van The Telegraph Online. Een rubriek die speciaal in het leven is geroepen om naast de vooral sombere berichtgeving vanwege het coronavirus een optimistisch geluid te laten klinken.
In Nederland werden ook regionale dagbladen voorzien van de Let Hope Bloom-advertentie, die ze - waar mogelijk - gratis plaatsten. Twee buitenreclame-exploitanten stelden bovendien kosteloos billboards langs snelwegen, belangrijke knooppunten en in grote binnensteden en digitale schermen in metrostations beschikbaar. Een aanbod waar we natuurlijk graag gebruik van maakten.
Radiozenders 100%NL en Sublime startten een actie om mensen extra in het zonnetje te zetten met een boeket bloemen in deze bijzondere tijd. Uiteraard met vermelding van Mooiwatbloemendoen.nl en #lethopebloom.
Op deze manier verspreidden we de symbolische boodschap ‘Let Hope Bloom’ in een gigantisch bloemenfiguur om de wereld te laten zien dat de bloemen er altijd voor ons zijn.
Meer weten?
De materialen van de Let Hope Bloom-campagne zijn nog steeds vanaf deze pagina te downloaden. Neem voor meer informatie over de campagne contact met ons op via info@bloemenbureauholland.nl