Succesvolle buitenplantencampagne krijgt vervolg in Nederland en Duitsland
Derde editie Van Grauw naar Groen binnenkort van start
Op 20 maart start in Nederland alweer de derde editie van de buitenplantencampagne Van Grauw naar Groen. In Duitsland start de campagne op 3 april. Via korte animatiefilmpjes en websitebanners verspreiden we de groene boodschap online en op social media. En we inspireren consumenten om meer groen in hun omgeving aan te brengen. Nieuw dit jaar is de Van Grauw naar Groen-Toolkit: materialen kunnen makkelijk gedownload worden en worden gebruikt voor eigen communicatiekanalen.
De nieuwe Groenburgemeester is op 30 maart bekend gemaakt: Sanne Vogel. Vorig jaar nam Isa Hoes het stokje over van Dio die als allereerste dit ambt mocht bekleden. Sanne Vogel is daarmee de derde Nederlandse Groenburgemeester. De Groenburgemeester inspireert inwoners om hun eigen buurt of omgeving te vergroenen door verschillende vergroeningsprojecten onder de aandacht te brengen en mensen te voorzien van praktische tips. Sanne Vogel gaat deze functie een jaar lang bekleden.
Als actrice, schrijfster, filmregisseur en kookboeken schrijfster treedt Sanne dit jaar in de schoenen van de Groenburgemeester. Met haar groene vingers stroopt ze graag haar mouwen op voor het Groenburgemeesterschap. “Mijn toekomstdroom is wijken met één opvallende kleur: groen. Groene daken, meer gemeenschappelijk groen en bloemen. Door vandaag meer groen in wijken te creëren, bloeien voordelen in de toekomst en dragen we bij aan de herwinning van de biodiversiteit. Ik voel me vereerd dat ik dit jaar mijn plannen en ideeën mag delen in deze dankbare rol”, aldus de kersverse Groenburgemeester Sanne Vogel.
VOGUE LIVING
Tijdens de Nederlandse campagne verschijnen er artikelen op onze website Mooiwatplantendoen.nl, bijvoorbeeld over geveltuintjes en borderbeplanting. Om de consument ook offline te bereiken, staat de campagne in de outdoor special van VOGUE LIVING! Deze editie van het lifestylemagazine ligt vanaf eind maart in de winkel.
Duitse campagne
De Duitse consument komt de campagne tegen op diverse websites waar we een zogenaamde homepage takeover inzetten. De homepage van de site is dan een korte periode helemaal overgenomen door de Van Grauw naar Groen-campagne. Een opvallende en effectieve manier van campagnevoeren. Op ons consumentenwebsite Pflanzenfreude.de staat een mooi aantal artikelen klaar met inspirerende content. Dat jagen we uiteraard aan via onze Duitse social media-kanalen.
Samenwerking met promotiegroep Outdoor
De campagne-opzet is tot stand gekomen in samenwerking met promotiegroep Outdoor van Royal FloraHolland. De promotiegroep sluit aan met een radiocommercial wanneer de Van Grauw naar Groen-campagne van start gaat. Dit is het
Van Grauw naar Groen campagne radio-uitzendschema.pdf
.
Daarnaast hebben ze geïnvesteerd in de online campagne, om zo voor een groter bereik te zorgen. Tot slot ondersteunen we gezamenlijk het NK Tegelwippen tussen 21 en 23 maart en hebben we speciale items ingekocht bij het SBS6-programma De Grote Tuinverbouwing. Op deze manier brengen we de campagne onder de aandacht bij een nóg grotere doelgroep.
Download de Van Grauw naar Groen-Toolkit
Nieuw dit jaar is de Van Grauw naar Groen-Toolkit. In dit pakket zitten verschillende materialen, zoals campagne visuals, banieren, posters en social posts met bijpassende teksten in het Nederlands, Engels en Duits. De toolkit kan vanaf 14 maart worden gedownload op onze website www.bloemenbureauholland.nl en Royal FloraHolland deelt deze ook in de nieuwsbrief. In Duitsland start de campagne op 3 april. Hiervoor kan de toolkit worden gedownload vanaf 28 maart op onze Duitse website www.blumenbuero.de.
> DOWNLOAD VAN GRAUW NAAR GROEN-TOOLKIT
Meer informatie?
Voor meer informatie over deze campagne kun je contact opnemen met campagnemanager Isabel Groot op igroot@bloemenbureauholland.nl.
Maart 2023