• LinkedIn
  • Twitter

Kenniscentrum

Het centrale punt voor onderzoeksresultaten en kennis over consumenten en de branche

Data en onderzoek vormen het fundament voor kennisgedreven marketing. We doen steeds meer (wetenschappelijk) onderzoek; naar consumentengedrag bijvoorbeeld. Want hoe meer we weten, hoe beter we in kunnen spelen op de behoeften van de consument.

Afbeelding
Kenniscentrum

Via dit kenniscentrum delen we resultaten van onderzoeken naar consumentengedrag en de welzijnseffecten van bloemen en planten.

Zo versterken we het imago van onze sector

Door middel van onderzoek verzamelen we belangrijke kennis en inzichten over onze sector. Bijvoorbeeld over welke thema’s consumenten praten, voor welke gelegenheden ze bloemen en planten kopen en hoe ze over onze sector denken.
Daarnaast gebruiken we de onderzoeken om claims wetenschappelijk te onderbouwen. Denk aan de positieve effecten van bloemen en planten op ons welzijn. Bewijsvoering van de positieve impact van bloemen en planten maakt onze communicatie niet alleen objectiever, maar draagt ook bij aan een beter sectorimago.

Onderwerpen

Ons kenniscentrum bevat onderzoeken naar de volgende gebieden:

  • Aankoopgedrag
    We analyseren de belangrijkste verkoopkanalen en welke factoren de aankoopbeslissingen van consumenten beïnvloeden. 
  • Imago
    Het beeld dat consumenten van onze sector en producten hebben, monitoren we het hele jaar door. Hiermee brengen we in kaart hoe consumenten over onze sector denken en hoe de beeldvorming zich ontwikkelt. 
  • Welzijnseffecten van bloemen en planten
    We onderzoeken de positieve effecten van bloemen en planten op het welzijn van mensen en onze economie.
  • Milieu-impact
    Naast de impact van de sierteeltsector op het milieu, onderzoeken we ook de positieve bijdrage van duurzaamheidsontwikkelingen

Activiteiten- & communicatielogboek

In het activiteitenlogboek vind je naast een overzicht van B2C en B2B activiteiten en communicatiemomenten, ook onderzoeken die Bloemenbureau Holland uitvoert. Benieuwd welke onderzoeken we hebben afgerond, nu lopen of op de planning staan? Bekijk logboek.

Heb je vragen over het Kenniscentrum?

Neem gerust contact met Constant Berkhout, Research Manager a.i., cberkhout@bloemenbureauholland.nl.

Voorgaande onderzoeken

In de lijst hieronder vind je enkele onderzoeken die we hebben uitgevoerd.

 

Bouwen aan sectorimago, dat doen we samen

Bloemenbureau Holland slaat de komende jaren met consumentencommunicatie een nieuwe route in. Belangrijk onderdeel van de strategie is het imago rond bloemen en planten positief te beïnvloeden, in samenwerking met keten- en netwerkpartners.

Lees verder