• LinkedIn
  • Twitter

2022 Plant Design-campagne zeer gewaardeerd

04 mei 2022

Bestaande en nieuwe masterclasses verhogen koopintentie

In januari en februari 2022 organiseerde Bloemenbureau Holland een nieuwe editie van de Plant Design kamerplantencampagne van 2020. In vijf masterclasses laten we consumenten zien dat planten de hoofdrol spelen bij het inrichten van hun huis. De “eerst planten, dan meubels”-aanpak bevat meerdere manieren om een woonomgeving aantrekkelijker en gezonder te maken met planten. Enquêtes tonen nu aan dat de masterclasses een succes zijn. En dat ze zorgen voor een aanzienlijke toename in koopintentie.

De campagne

Afbeelding
2022 Plant Design campaign greatly appreciated

De Plant Design-campagne draait om vijf masterclass, waarvan er twee voor het eerst werden gegeven. Plant- en designexperts delen hun tips in korte video’s op YouTube. In Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk worden de video’s gepromoot met een aansluitende mediacampagne.

Waardering voor de content
Onze primaire doelgroep, de Aesthetic Explorers, genoten in 2020 al van Plant Design. Toen gaven ze de campagne een 7,3 op een schaal van 1 tot 10. Maar deze keer was dat een ongekende 8,5. Respondenten in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk waren het meest enthousiast. In beide landen werd een 8,7 gegeven. In Duitsland kreeg de campagne een 8,5 en in Nederland een 7,7. Nature Carers gaven de campagne gemiddeld een 7,4 en Status Seekers een 7,0.

Overige resultaten
De enquête-uitslagen waren overweldigend positief. Zeker onder onze primaire doelgroep. Een paar resultaten viel extra op, zoals dat het een aantrekkelijke campagne was (91%) die gemakkelijk te begrijpen was (94%). Daarnaast vond men de inhoud van de masterclasses heel informatief: 88% van de Aesthetic Explorers geeft aan dat ze nieuwe dingen hebben geleerd. Een Franse respondent schreef over hoe gemakkelijk de inzichten uit de masterclasses toegepast kunnen worden: “Hiermee kan iedereen aan de slag met interieurdecoratie met planten.”

Stijging koopintentie
De Aesthetic Explorers gaven aan een hogere koopintentie te hebben dan na de campagne van 2020. Na de eerste editie van Plant Design was de koopintentie 77%. Nu, in 2022, is die koopintentie 85%. Ook gaven de Aesthetic Explorers aan dat ze meer kamerplanten willen kopen in de komende twaalf maanden. Zowel voor henzelf (52%) als voor anderen (41%). In 2020 waren deze percentages 44% en 33%.

Plant Design en de groeiplatformen
De Plant Design-campagne is gebaseerd op het Interiors-groeiplatform. In het voorjaar van 2021 evalueerden we de vier groeiplatformen met Royal FloraHolland. Toen concludeerden we dat dezelfde thema’s nog steeds groeikansen bieden. We merkten beiden dat het Interiors-groeiplatform in de praktijk niet als apart thema werd gebruikt. Het werd meer gebruikt als invulling van Health & Wellbeing. Daarom gaan we met drie groeiplatformen verder in plaats van vier. Momenteel bekijken we hoe we de Plant Design-campagne volgend jaar kunnen toepassen.

Meer informatie
Neem voor meer informatie over de Plant Design-campagne en de resultaten contact op met Monique Kemperman, campagnemanager, via mkemperman@bloemenbureauholland.nl.

                  
Mei 2022