Bedankt Plant-campagne nog steeds relevant
Januari 2021
Hoog rapportcijfer, grote waardering en aanmoediging tot koop
Zoals alle grotere campagnes die door het Bloemenbureau uitgerold worden, heeft onderzoeksbureau Motivaction ook deze campagne onderzocht op effectiviteit. We geven de resultaten in een notendop: de beoogde doelgroep ‘De Aesthetic Explorer’ geeft de campagne een rapportcijfer van 8,0 net als afgelopen jaar. Van die doelgroep voelt bovendien 71% zich aangemoedigd om planten te gaan kopen, ook dit is stabiel. Bovendien geeft 82% van de doelgroep aan de campagne aantrekkelijk te vinden, 76% vindt de campagne persoonlijk relevant en 89% vindt de campagne leuk.
De campagne in het kort
De campagne liep niet in alle 4 de kernlanden (Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Nederland) op hetzelfde ogenblik maar in alle landen werden wel dezelfde middelen ingezet: de commercial en een verkorte versies daarvan op YouTube, Facebook en Instagram. Daarnaast waren er advertenties op Pinterest en is er volop ingezet op digitale buitenreclame. Natuurlijk werd de campagne ook extra onder de aandacht gebracht met artikelen op onze consumentenwebsites en is er in het kader van ‘Bedankt Plant’ ook een heel mooi en goed gewaardeerd ‘Green Paper’ uitgebracht. Vanwege de Corona-epidemie konden we afgelopen najaar helaas geen ‘live’ PR-evenementen organiseren. In plaats daarvan hebben we samenwerkingen gerealiseerd met verschillende on- en offline mediatitels.
Meer weten over de campagneresultaten?
Neem dan contact op met Monique Kemperman, campaign manager Bloemenbureau Holland, via (0)174 727 026 of m.kemperman@bloemenbureauholland.nl.