• LinkedIn
  • Twitter

Bloemenbureau deelt zorgen sierteeltsector over gevolgen coronacrisis

16 maart 2020

Bloemenbureau Holland deelt de enorme zorgen van de sierteeltsector die momenteel zwaar wordt getroffen door de coronacrisis. Ook gaan onze gedachten uit naar de slachtoffers van het coronavirus en naar de vele andere sectoren die hard geraakt worden.

De sierteeltindustrie, met een waarde van 6,2 miljard euro (de derde exportsector van ons land), biedt werk aan 150.000 mensen. Wij staan als organisatie in nauw contact met o.a. Royal FloraHolland en de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB) om te kijken hoe we kunnen inspelen op de huidige situatie. We houden de omstandigheden op de Europese markten, waar fysieke winkels worden gedwongen om de deuren te sluiten en landgrenzen dicht gaan, voortdurend in de gaten om te zien waar we op een effectieve manier een bijdrage kunnen leveren met onze communicatie rondom bloemen en planten ter ondersteuning van de sector.

Bloemen voor hulpverleners

Afbeelding
Bloemen voor hulpverleners
Dinsdagochtend 17 maart startte vanuit de sierteeltsector een gezamenlijke actie om onze hulpverleners een hart onder de riem te steken. In samenwerking met de VGB en Bloemenbureau Holland gaven medewerkers van Royal FloraHolland bij ziekenhuizen en verzorgingshuizen in de regio Aalsmeer en Naaldwijk bloemen af om zorgpersoneel te bedanken voor hun inzet in de tijd van het coronavirus. Per dag worden bij Royal FloraHolland gemiddeld meer dan 30 miljoen bloemen en planten verhandeld. Op maandag bleef een historisch percentage van 50% van de aanvoer onverkocht. Met deze actie maakten we van een nood een deugd en toonden we met de hele Nederlandse sierteeltsector onze dank en waardering aan onze hulpverleners. Lees hier meer over deze actie.

Communicatiemogelijkheden over bloemen en planten in onzekere tijden
We kunnen het ons voorstellen dat het voor een iedereen zoeken is naar mogelijke communicatie naar klanten en/of consumenten, nu steeds meer winkels de deuren sluiten. De communicatierichtlijnen die wij gebruiken, de invalshoeken voor communicatie en de achtergrondinformatie per productgroep willen we dan ook graag met jullie delen. Nota Bene: deze richtlijnen zijn opgesteld met de kennis van vandaag de dag en zijn in onze interne organisatie onderhevig aan veranderingen, aangezien we continu de ontwikkelingen en het sentiment in onze kernlanden volgen, en op basis daarvan onze communicatierichtlijnen aanpassen indien nodig. 

Op de hoogte blijven
We houden je uiteraard op de hoogte van onze activiteiten via onze website, nieuwsbrief en de social media kanalen Twitter en LinkedIn. Ontvang je onze nieuwsbrief nog niet, dan kun je je hier aanmelden.

Neem voor meer informatie contact op met Dennis van der Lubbe, via d.van.der.lubbe@bloemenbureauholland.nl