Bloemenbureau Holland wint TASPO Award 2021 in de categorie “Samenwerking van het jaar”
In 2020 heeft het Bloemenbureau Holland, samen met een aantal partners, de speciale campagne “Vul de afstand met schoonheid” ontwikkeld. Deze campagne was een prachtig voorbeeld van samen aanpakken en samen financieren in de sierteeltsector. En dit heeft nu de onderscheiding gekregen van de TASPO Award 2021 in de categorie “Samenwerking van het jaar”.
Over de campagne
De internationale campagne “Vul de afstand met schoonheid” startte in september 2020 als samenwerkingsproject met een aantal partners uit de sierteeltsector. Deze campagne was niet gepland, maar in zeer korte tijd opgezet om de aankoop van bloemen en planten te stimuleren teneinde de verliezen te compenseren die de sector in de eerste maanden van de Corona crisis geleden heeft. Bloemenbureau Holland heeft de coördinatie van de campagne op zich genomen.
De gehele sierteeltsector is uitgenodigd deel te nemen aan de campagne en die actief te verspreiden en te gebruiken. Door de nauwe samenwerking van de verschillende sectorpartners kon de campagne internationaal verder uitgerold worden met een groot bereik onder consumenten als resultaat. Bij de lancering van de campagne in Duitsland waren met name Landgard, met het "1000 gute Gründe" initiatief, Veiling Rhein-Maas en Fleurop Duitsland zeer actieve partners, wat heeft bijgedragen tot het succes van de campagne
Over de TASPO Awards
De TASPO Awards, die voor het eerst toegekend zijn in 2006, onderscheiden elk jaar in Duitsland de beste producten, innovaties en concepten. Productie- en handelsbedrijven maar ook service-verleners en toeleveranciers kunnen hun producten of concepten in één van de 16 categorieën inschrijven. Voorwaarde is om de Duitse sierteelt markt te bedienen. De TASPO Awards worden georganiseerd door TASPO, het oudste weekblad met bovendien de hoogste oplage uit de groensector in Duitsland.