Bodenfrostfreitag-campagne komt eraan
Volgende week is het zover. Dan lanceert Bloemenbureau Holland voor de tweede keer de Bodenfrostfreitag-campagne (BFF) in Duitsland. Ook deze keer stimuleren we de Duitse consument om de plantjes buiten te zetten en waarschuwen we in geval van nachtvorst. Een boodschap die we met name via video en socialmediakanalen zullen communiceren.
Bodenfrostfreitag, wat is het ook alweer?
Bodenfrostfreitag 2019
De tuinplantencampagne gaat maandag 1 april van start en loopt tot en met zaterdag 4 mei. Op vrijdag 3 mei is het officieel Bodenfrostfreitag. In de eerste fase creëren we awareness met video’s waarin een excentrieke weerman checkt of de nachtvorst al is verdwenen. In de tweede fase draait alles om ‘Hoera, het is Bodenfrostfreitag’. Vanaf nu kan de consument onbezorgd alle planten aanschaffen en op zijn balkon of terras zetten! De vrolijke video’s worden ondersteund met bijpassende content op Pflanzenfreude.de en de socialmediakanalen. De campagne richt zich met name op de steden Berlijn, München, Hamburg en Keulen.
Verschillen met 2018
Na de evaluatie van Bodenfrostfreitag 2018 en een constructieve stakeholdersessie hebben we de campagne aangepast om een nog beter resultaat te boeken bij de doelgroep. De boodschap ten opzichte van vorig jaar is aangescherpt en we starten iets vroeger zodat de campagne nog relevanter is voor de doelgroep.
Meer weten over de campagne?
Neem dan contact op met Isabel Groot, campaign manager Bloemenbureau Holland, via (0)174 727 012 of i.groot@bloemenbureauholland.nl.