• LinkedIn
  • Twitter

Bronzen Esprix voor de lancering van The Green Gallery

19 mei 2016

Op 18 mei werden de beste Nederlandse marketingcampagnes uit 2015 beloond met een Esprix-award, een van de meest prestigieuze prijzen voor marketingcommunicatie in ons land. In de categorie ‘Product launch’ won Bloemenbureau Holland, samen met bureau The Gardeners, een bronzen Esprix voor de lancering van het online magazine The Green Gallery in mei 2015.

Afbeelding verwijderd.Esprix zet de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes in het voetlicht. Vooraanstaande creatieven en marketeers nemen deel aan de jurering en kiezen samen het beste werk van Nederland. Ze beoordelen inzendingen gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. De oogst van dit jaar, 31 nominaties, vertegenwoordigt het beste werk van 2015. Tijdens de uitreiking in de spectaculaire A’DAM Toren heeft de jury bekendgemaakt met welke kleur – brons, zilver of goud – de campagnes zijn bekroond. Er is twee keer goud, zeven keer zilver en tweeëntwintig keer brons uitgereikt.

Juryrapport
Afbeelding verwijderd.De jury was met name lovend over de bijzondere uitvoering van het pr-event: “Te midden van andere productlanceringen blijft de campagne voor The Green Gallery echt hangen. Creatief ziet het er fraai uit. De executie is bijzonder. Dat is belangrijk, want een campagne staat of valt bij een goede executie. Het online magazine van Bloemenbureau Holland nodigt echt uit tot lezen. Om online abonnees te werven is actief gestuurd op online influencers. Via hen wil het Bloemenbureau op het netvlies komen van een jonge, kritische en trendy doelgroep. Het beoogde aantal abonnees is royaal overschreden.” Aldus juryvoorzitter Jacqueline Smit.

De lancering van The Green Gallery
Onder de bogen van het wereldberoemde Amsterdamse Rijksmuseum, werd op 28 mei 2015 The Green Gallery gelanceerd; een online magazine dat zowel de schoonheid als de vergankelijkheid van de natuur viert. In een sprookjesachtige en bosrijke setting kwam de inhoud van het magazine voor één nacht echt tot leven. De beroemde passage onder het Rijksmuseum werd naar een idee van The Gardeners omgetoverd tot een echte Green Gallery die de online wereld van het magazine letterlijk tot leven bracht. Een divers gezelschap van internationale pers, online influencers en contributors aan het magazine konden in deze artistieke setting de schoonheid van bloemen en planten ervaren en zien wat je met bloemen kunt doen, zoals ook het magazine zelf doet.

Please accept marketing-cookies to watch this content.

Over The Green Gallery
Het online magazine The Green Gallery laat consumenten op geheel eigen wijze de schoonheid van bloemen en planten ervaren. Esthetisch, rauw, vrouwelijk, betoverend en eigentijds. Het magazine is een online galerie waarin bloemen en planten worden gepresenteerd als muze voor liefhebbers van mode, food, design, kunst en interieur. The Green Gallery is beschikbaar in het Nederlands, Duits, Engels en Frans en komt meerdere malen per jaar uit. Het derde nummer is onlangs uitgekomen. Het magazine viert in deze editie, met als thema ‘Shifting blooms in Spring’, de natuur wederom op uitbundige en eigentijdse wijze.