Día de los Muertos (opnieuw) hartelijk welkom geheten in Duitsland en Frankrijk
Op 1 en 2 november nodigde Bloemenbureau Holland pers, influencers én het publiek uit om Día de los Muertos te vieren. Een van oorsprong Mexicaanse traditie met bloemen in de hoofdrol die de herinnering aan overleden dierbaren levend houdt.
Ruim 2000 bezoekers
Voor Frankrijk was het de tweede keer dat het evenement werd georganiseerd. Ditmaal werden er niet één maar twee locaties omgetoverd tot feestlocatie. De eerste locatie in Comptoir Général kon rekenen op 1329 bezoekers, de tweede locatie op Stalingrad had 350 bezoekers. Voor de Duitse markt was het de eerste keer dat Bloemenbureau Holland een Día de los Muertos evenement organiseerde. Het bleek een schot in de roos, want minstens 889 bezoekers kwamen af op het straatfeest in Hamburg.
Bekijk de sferische beelden van het evenement van 1 november in Parijs hieronder terug.
Ook online aandacht op Lajoiedesfleurs.fr en Tollwasblumenmachen.de
Naast het evenement werd ook op andere wijze aandacht gegeven aan de bloemige traditie. Er was een samenwerking met VICE, die aan de hand van persoonlijke portretten dieper ingaat op de traditie. Ook wordt de campagne ingezet op de consumentenplatformen Lajoiedesfleurs.fr en Tollwasblumenmachen.de waar meer achtergrond te vinden was, DIY’s om een eigen bloemenkroon te maken en tips voor de traditionele calavera make-up. Op social media waren er speciale Día de los Muertos gifs te gebruiken op Instagram en werd de content verder onder de aandacht gebracht.
Een nieuw bloemenmoment
Door de traditie van Día de los Muertos te omarmen, wordt er een nieuw bloemenmoment gecreëerd waarmee tal van kansen zich aanbieden voor de bloemist. Ook 2019 kan rekenen op Día de los Muertos evenementen in Frankrijk en Duitsland en eventueel in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Lees hier meer over de campagne.