• LinkedIn
  • Twitter

Experience marketing brengt groene boodschap snel bij grote groep

30 september 2022

Resultaten Houseplant Hideout evenement in Londen

Afbeelding
Experience marketing brengt groene boodschap snel bij grote groep
‘Experience the power of plants’. Daar draaide het om tijdens de ‘Houseplant Hideout’ in oktober 2021 in Londen. Een schoolvoorbeeld van geslaagde experience marketing met impact. Esther de Waard en Monique Kemperman van Bloemenbureau Holland deelden de resultaten met ruim 70 sierteeltmarketeers tijdens het 6e NIMA Sierteelt Marketing Event op 29 september 2022, waar Experience Marketing het centrale thema was.

Natuurlijke energie
Britten, bleek uit onderzoek, waren na de lange lockdown in de zomer van 2021 gevoelig voor de ‘winterblues’ (48% had er last van) en konden wel wat natuurlijke energie gebruiken. 52% gaf aan de natuur te hebben gemist. Tijd voor een krachtige en inspirerende boodschap dus.

Bedankt Plant
Wie zich omringt met planten haalt de natuur in huis en creëert daarmee de broodnodige rust en stilte. Dat is de boodschap die de campagne 'Bedankt Plant' van Bloemenbureau Holland uitdraagt. Het Houseplant Hideout PR-evenement, onderdeel van deze campagne, was een opvallende en succesvolle vorm van experience marketing waarin Londenaren het zelf hebben kunnen ervaren.

Afbeelding
Succesvol experience event
In 3 dagen tijd bezochten ruim 200 consumenten de Houseplant Hideout. En zeker zo belangrijk: er verschenen 78 artikelen in vele lokale en 7 landelijke kranten en de uitgenodigde influencers deelden hun eigen ervaring in inspirerende boodschappen aan hun volgers. In totaal werden 1,2 miljard contacten gerealiseerd, met de oplossing ter voorkoming van de winterblues: haal groene planten in huis.

Experience marketing in deze vorm blijkt succesvol omdat het nieuws genereert, de inhoudelijke boodschap communiceert en veel consumenten in korte tijd weet te bereiken.

Lees meer over het PR-evenement en bekijk het filmpje.

Meer weten?
Wil je meer informatie over deze case, neem dan contact op met Monique Kemperman, campagne manager, via mkemperman@bloemenbureauholland.nl.

                  
Oktober 2022