Experience marketing brengt groene boodschap snel bij grote groep
Resultaten Houseplant Hideout evenement in Londen
Natuurlijke energie
Britten, bleek uit onderzoek, waren na de lange lockdown in de zomer van 2021 gevoelig voor de ‘winterblues’ (48% had er last van) en konden wel wat natuurlijke energie gebruiken. 52% gaf aan de natuur te hebben gemist. Tijd voor een krachtige en inspirerende boodschap dus.
Bedankt Plant
Wie zich omringt met planten haalt de natuur in huis en creëert daarmee de broodnodige rust en stilte. Dat is de boodschap die de campagne 'Bedankt Plant' van Bloemenbureau Holland uitdraagt. Het Houseplant Hideout PR-evenement, onderdeel van deze campagne, was een opvallende en succesvolle vorm van experience marketing waarin Londenaren het zelf hebben kunnen ervaren.
In 3 dagen tijd bezochten ruim 200 consumenten de Houseplant Hideout. En zeker zo belangrijk: er verschenen 78 artikelen in vele lokale en 7 landelijke kranten en de uitgenodigde influencers deelden hun eigen ervaring in inspirerende boodschappen aan hun volgers. In totaal werden 1,2 miljard contacten gerealiseerd, met de oplossing ter voorkoming van de winterblues: haal groene planten in huis.
Experience marketing in deze vorm blijkt succesvol omdat het nieuws genereert, de inhoudelijke boodschap communiceert en veel consumenten in korte tijd weet te bereiken.
Lees meer over het PR-evenement en bekijk het filmpje.
Meer weten?
Wil je meer informatie over deze case, neem dan contact op met Monique Kemperman, campagne manager, via mkemperman@bloemenbureauholland.nl.
Oktober 2022