• LinkedIn
  • Twitter

Green Gallery adblocker genomineerd voor Spin Award

15 maart 2018

Eigenzinnige floral art van Green Screen zet banners in bloei
Het idee achter Green Screen is vrolijk: verander ongewenste advertenties in iets moois en inspirerends. En dat heeft een nominatie opgeleverd voor een prestigieuze mediaprijs.

G

Afbeelding
Resultaat ad blocker The Green Gallery overtreft verwachtingen
reen Screen, de adblocker van Bloemenbureau Holland, is genomineerd voor een SpinAward in de categorie Media. In deze categorie neemt Green Screen het onder andere op tegen Heineken, KLM, ABN AMRO en ING. De SpinAwards zijn de prijzen voor creatieve concepten die het digitale denken verder brengen. Dit jaar worden ze op 25 april voor de 20ste keer uitgereikt aan de meest toonaangevendste bureaus en organisaties.

Verrassend concept
Bloemenbureau Holland is uitgever van het online inspiratie magazine The Green Gallery. In samenwerking met UM Studios en Influencer Marketing Agency (IMA) lanceerde het Bloemenbureau in oktober 2017 een eigen adblocker: The Green Gallery Green Screen, die ongewenste banners kan tegenhouden. In plaats daarvan krijgen de gebruikers 'florale kunstwerken' te zien, ofwel kunstwerken met bloemen en planten. De gratis adblocker overtrof de afgelopen maanden in downloads alle verwachtingen.

Relevante content
Green Screen bestaat uit 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, DJ en producer Loco Dice & graffiti artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle. Zij zijn gekozen om hun liefde voor planten en bloemen die van de adblocker afspat. The Green Gallery Green Screen adblocker is ontwikkeld voor de Nederlandse, Duitse, Engelse en Franse markt en heeft als doel de interesse voor bloemen en planten bij de Europese consument te verhogen. 

The Green Gallery Green Screen ad blocker