Nieuwe consumentensegmenten voor bloemen en planten
In opdracht van Bloemenbureau Holland, Royal FloraHolland en de VGB deed onderzoeksbureau Motivaction in 2018 uitgebreid onderzoek naar de consumentenwaarden op het gebied van bloemen en planten. Dit onderzoek werd uitgevoerd in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Op basis hiervan zijn vijf nieuwe consumentensegmenten gedefinieerd.
Bloemenbureau Holland gebruikt deze nieuwe segmenten de komende jaren voor haar communicatiestrategieën, campagnes en promoties. Ook voor kwekers en groothandelaren biedt het onderzoek waardevolle informatie voor marketingactiviteiten op de winkelvloer en in de communicatie met hun klanten.
Over het segmentatieonderzoek
Toegang tot het onderzoek
De resultaten van het consumentenonderzoek worden door middel van een interactieve tool door de VGB en Royal FloraHolland exclusief beschikbaar gesteld aan hun leden. Zij moeten daarvoor beschikken over een Microsoft Power BI-account. Bloemenbureau Holland verstrekt geen toegang tot de tool. Kwekers kunnen via Erik van der Meijs van Royal FloraHolland toegang krijgen en groothandelsbedrijven kunnen daarvoor terecht bij Manon Velthuis van de VGB.
Contactinformatie:
Bloemenbureau Holland Monique Kemperman m.kemperman@bloemenbureauholland.nl
Royal FloraHolland Erik van der Meijs erikvandermeijs@royalfloraholland.com
VGB Manon Velthuis mvelthuis@vgb.nl