Pop-up balkons vergroenen Berlijns meest grijze straten
Guerrilla marketingstunt in Duitse hoofdstad
Op 26 april verrasten we de mensen in Berlijn met een groene guerrilla marketingstunt. Drie van de drukste en meest grijze straten in het centrum van de stad werden een podium voor onze Van Grauw naar Groen-campagne.
De campagne
Het doel van onze Van Grauw naar Groen-campagne is om consumenten te inspireren hun directe omgeving groener te maken. De campagne richt zich in het bijzonder op buitenplanten en hoe die het grijs van de stad tot rijkelijk groen omtoveren. Dit lieten we zien door pop-up balkons te plaatsen in een aantal van Berlijns drukste en meest grijze straten: de Torstrasse, Hermannplatz en Revaler Strasse. Om 14.00 uur stond alles klaar en nodigde de Berlijnse zangeres TAM buurtgenoten uit om een kijkje te nemen. Landschapsarchitect en regisseur Horst Mager vertelde voorbijgangers welk verschil planten kunnen maken. Hij hielp ze zelfs om een eigen plantenbak te maken.
Bereik
Met deze guerrilla marketingstunt trokken we de aandacht van lokale tv-zenders en geschreven media. Online promootten betaalde influencers Igor Josif, Tim Labena en Janine Wagner de drie locaties. Op deze manier bereikten we meer dan een miljoen mensen, waardoor dit een zeer geslaagde actie was.
Meer informatie
Neem voor meer informatie over deze guerrilla marketingstunt contact op met Isabel Groot, campagne manager, via igroot@bloemenbureauholland.nl.
Juni 2022