• LinkedIn
  • Twitter

Resultaat ad blocker The Green Gallery overtreft verwachtingen

05 januari 2018

The Green Gallery ontwikkelde in samenwerking met vier internationale creatieven The Green Gallery Green Screen ad blocker. Sinds de lancering in oktober overtreft de ad blocker alle verwachtingen.

Zo werkt de ad blocker

Afbeelding
De gratis ad blocker vervangt banners voor exclusief, floraal art work. Zeker 20% van de Nederlanders maakt al gebruik van ad blockers en 70% heeft er wel oren naar. Met Green Screen creëert The Green Gallery top of mind awareness voor bloemen en planten en bereikt daarmee nieuwe, relevante en kritische doelgroepen.

Artiesten achter The Green Screen
Green Screen bestaat uit 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle. Zij zijn gekozen om hun liefde voor planten en bloemen en hun aansluiting bij de doelgroep. De eigenzinnige floral art pieces zijn exclusief in de ad blocker te zien.

Resultaten
De verwachtingen van de ad blocker waren voor een heel jaar:
5.271 downloads.
100 miljoen vervangen advertenties. 
 
Het pakte echter anders uit. En hoe! De resultaten na pas 80 dagen:
6.919 downloads.
28,2 miljoen vervangen advertenties.
 

Verdeeld over de kernlanden van Bloemenbureau Holland zien we dat 25% van de downloads plaatsvinden in Duitsland, 19% in Frankrijk, 17% in Nederland en 9% in het Verenigd Koninkrijk. Verrassend is dat 12% van de downloads op rekening komt van de Verenigde Staten, de overige 18% is verdeeld over andere landen.

Zo werkt de ad blocker:
 

Please accept marketing-cookies to watch this content.