Resultaat shopper-activatie tulp geeft lentegevoel
Januari. De maand die synoniem staat voor grijs en koud. Inspelen op het lentegevoel blijkt dan een gouden zet voor een shopper-activatie rondom de tulp. Met ‘Zet de lente op tafel’ maakten we januari namelijk synoniem met de tulp en bijbehorende lentegevoel. Hiermee stimuleerden we een bezoekje aan de bloemist en de aankoop van tulpen, vroeg in het seizoen. Nieuwsgierig naar de resultaten?
Mooie samenwerkingen, mooi resultaat
Zo zag de actie eruit
Chef, kookboekenauteur en columnist Yvette van Boven was hét gezicht van de shopper-activatie. Ze prijkte op al het POS-materiaal, dat bestond uit een A1 stoepbordposter, een levensgrote kartonnen uitsnede van de kok, een toonbank-display en 100 boeketkaartjes inclusief unieke actiecode. Zo was de actie niet te missen. De tulp stond niet alleen op de winkelvloer in het zonnetje. Op 11 pagina’s in delicious.magazine was er ruim aandacht voor (recepten met) tulpen en lentebloemen. Een deel van deze content werd vervolgens ook gebruikt op Mooiwatbloemendoen.nl, waar werd gelinkt naar de shopper-activatie. Bovendien werd de actie aangejaagd via social media. Zo was de campagne mooi rond.
Hoe nu verder?
In mei komen we al met TPN samen om voor de tulp een shopper-activatie voor 2020 in Nederland én Duitsland te bespreken. We nemen dan een leerpunt mee uit afgelopen editie en gaan goed kijken hoe we bloemisten nóg beter kunnen bereiken en stimuleren om mee te doen met de actie.