• LinkedIn
  • Twitter

Resultaten Fill the distance with beauty-campagne

05 oktober 2020

Geslaagde campagne door vruchtbare samenwerking

In september lanceerden samenwerkende sierteeltorganisaties de internationale campagne Fill the distance with beauty. Een campagne die ontwikkeld werd om een koopimpuls te creëren, om zo de grote verliezen uit de eerste maanden van de coronacrisis enigszins goed te maken. De campagne is inmiddels afgelopen en geëvalueerd, we geven je de resultaten in vogelvlucht.

Hoge rapportcijfers 

Afbeelding
Resultaten Fill the distance with beauty-campagne
Fill the distance with beauty werd goed gewaardeerd in deze bijzondere tijd. Van alle respondenten uit de belangrijkste doelgroep gaf 73% aan de campagne persoonlijk relevant te vinden en 83% procent beschreef deze als aantrekkelijk. Ze beloonden de campagne met een rapportcijfer 7,8. Dit was het gemiddelde cijfer over de vier participerende landen. In het Verenigd Koninkrijk was het zelfs een 8,5! De PR-acties zoals de Bloemen en Planten Fiets Drive-Thru en de filmzaal vol planten hebben ook bijgedragen aan deze mooie resultaten.

Koopintentie bloemen en planten
De belangrijkste doelstelling van al onze campagnes is de koopintentie: we willen dat de consument na het zien van de campagne meer bereid is om bloemen en planten te kopen. Van de belangrijkste doelgroep voelde 65% zich aangemoedigd om meer bloemen te kopen, 62% had de intentie meer kamerplanten aan te schaffen en 57% meer tuinplanten. 

Vruchtbare samenwerking
De campagne is een prachtig voorbeeld van samenwerking en financiering door de sierteeltsector. Fill the distance with beauty is mogelijk gemaakt door: 

Afbeelding
Partners Fill the distance with beauty campagne

De coördinatie van de campagne was in handen van Bloemenbureau Holland.

Meer weten?
Voor meer informatie over de evaluatie van Fill the distance with beauty neem je contact op met Simone Dussine, country manager Nederland, via s.dussine@bloemenbureauholland.nl.