• LinkedIn
  • Twitter

Resultaten influencer campagne “De Trend Collectie lente/zomer 2021”

07 december 2021

Bloemenbureau Holland (BBH) inspireerde met Crazy Illusions, De Trend Collectie lente/zomer 2021, consumenten om thuis een happy vibe te creëren. Natuurlijk met planten en bloemen, deze keer in vrolijke kleuren en uitgesproken vormen. Net als in voorgaande edities van De Trend Collectie bevatte de mediacampagne ook een influencer campagne. Hieronder lees je de resultaten.

Inzet van influencers

Afbeelding
Resultaten influencer campagne “De Trend Collectie lente/zomer 2021”

BBH vroeg vijftien influencers om inspirerende content te creëren en interesse te wekken bij de doelgroep. Het betrof editorial interieur en fashion content, die aansloot bij hun eigen content en beeldmerk. Dat gebeurde in Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, van maart tot en met september 2021.

Campagneresultaten boven verwachting
De influencers creëerden samen 89 posts op Instagram, waarmee ze 3,3 miljoen impressies realiseerden, oftewel: 3,3 miljoen mensen zagen de content. 3% meer dan onze vooraf gestelde doelstelling. Op de posts werd 599 keer gereageerd – 100% positief. 40,2% van de posts waren merkgerelateerd: zij gebruikten Mooiwatbloemendoen.nl en/of De Trend Collectie in de content. De engagement rate, oftewel de betrokkenheid, was 11,1%. Doordat de helft van de influencers ook nog onbetaald extra content plaatste, verhoogde dit de impressies met 612.000, tot een totaal van 3,9 miljoen. Dit verminderde de kosten per betaalde post flink.

Mooie resultaten per land

  • De vier Franse influencers presteerden het beste. Met negentien posts realiseerden zij 1,3 miljoen impressies.
  • In het Verenigd Koninkrijk zorgden drie influencers met 23 posts voor een bereik van 1,1 miljoen impressies.
  • Duitsland had een bereik van ruim 935.000, met 24 posts van vijf influencers.
  • In Nederland bereikte drie influencers 362.000 impressies met achttien posts.

Ook zochten we de samenwerking met twee internationale trend accounts. Minder landenspecifiek, maar wel met veel trendgevoelige volgers. Deze accounts plaatsten samen vijf posts en bereikten hiermee 320.000 consumenten.

Toekomstige samenwerkingen
Gezien de positieve resultaten van deze en de voorgaande campagne zetten we de samenwerking met influencers voort voor De Trend Collectie herfst/winter 2021. Benieuwd hoe dit eruitziet? Voor het volgen van de posts kun je zoeken op de hashtag #trendcollectie op Instagram.

Meer weten?
Behoefte aan meer resultaten, details of informatie over samenwerkingen binnen De Trend Collectie? Neem dan contact op met campagnemanager Isabel Groot via igroot@bloemenbureauholland.nl.

                  
December 2021