• LinkedIn
  • Twitter

Spectaculaire ‘Flower Flashes’ verrassen Londenaren

09 juni 2021

Funnyhowflowersdothat.co.uk werkte samen met het Amerikaanse bloemengenie Lewis Miller en royal floral designer Simon Lycett om Londenaren te verrassen met een reeks geheime 'Flower Flashes' als sluitstuk van de We Need More Flowers-campagne.

Op maandag 7 juni verschenen 's nachts drie spectaculaire bloemenkunstwerken in het centrum van Londen. Drie klassieke rode telefooncellen, een willekeurige vuilnisbak in Brick Lane en het iconische Eros-standbeeld in Piccadilly Circus waren versierd met felgekleurde seizoensbloemen om voorbijgangers te verrassen.

Please accept marketing-cookies to watch this content.

Flower Flashes
De New Yorkse bloemensculpturen van Miller in taxi's, vuilnisbakken, bouwplaatsen en hotdogstalletjes, trekken wereldwijd de aandacht en krijgen veel waardering voor het transformeren van alledaagse delen van de stad in interactieve bloemenexplosies van kleur en leven. Dit is de eerste keer dat Miller, ook wel de Botanische Banksy genoemd, ze tot leven heeft gebracht buiten zijn geboorteland New York. De Londense Flower Flashes waren onderdeel van Funnyhowflowersdothat.co.uk’s nieuwste campagne 'We Need More Flowers' (het Britse equivalent van de ‘We Hebben Meer Bloemen Nodig'-campagne), die bloemen viert en ons eraan herinnert waarom we er meer van nodig hebben in ons leven. Nu de online verkoop van bloemen tijdens de lockdown in het VK met 277% is gestegen, zijn bloemen een krachtig symbool van hoop en verbinding geworden.

Veel bloemen

Afbeelding
Flower Flashes brought joy to London landmarks
Meer dan 12.000 verse bloemen van New Covent Garden Flower Market werden gebruikt in deze bloemen-extravaganza's. Het klassieke zomerpalet en de aard van de stad hebben de visie van Lewis geïnspireerd. Maar deze bloemsculpturen zijn niet alleen ontworpen om van veraf te bewonderen. Het publiek werd aangemoedigd om vanaf het middaguur bloemen te plukken om mee naar huis te nemen en hun eigen boeketten te maken.

Landelijke publiciteit
De Londense nieuwszenders waren zeker klaar voor een ‘feel good’ verhaal en journalisten en fotografen waren al voor zonsopgang op locatie. Deze bloemenstunt zorgde voor veel publiciteit in de Britse media zoals BBC London, ​ITV News, The TimesThe Mail OnlineIndependentLondon PostMSN en iNews. Gedrukte titels waren onder meer Metro, The Times, The Daily Telegraph, Daily Express en The i Paper.

Meer informatie
Wil je meer weten, neem dan contact op met campagnemanager bloemen Daan Langstraat via dlangstraat@bloemenbureauholland.nl
              
Juni 2021