• LinkedIn
  • Twitter

Terugblik PR-acties Bedankt Plant in Nederland en het VK

04 november 2019

De Bedankt Plant-campagnes in Nederland en het Verenigd Koninkrijk werden ingeluid met opzienbarende PR-acties. Heel effectief bovendien, want ze genereerden een massa publiciteit. Een korte terugblik.

Plant House in Amsterdam: feest voor alle zintuigen

Afbeelding
In Amsterdam konden bezoekers op 21 en 22 oktober, na het Amsterdam Dance Event (ADE), opladen in het Plant House. Een huis speciaal ingericht om het rustgevende effect van planten te zien, horen, ruiken en voelen. In de slaap- en badkamer lag de nadruk op planten die lucht zuiveren en je rust geven. In de woonkamer ging het vooral over opladen. DJ Emanuelle Vos draaide daar, omringd door groen, twee live sets. Raakte je het hangende groen aan, dan ontdekte je dat ze verbonden waren met de draaitafel. Plant House trok veel publiciteit, en Bedankt Plant kreeg nog extra bekendheid door het interview met Monique Kemperman (campagnemanager kamerplanten) op Radio 10 bij Gerard Ekdom, een artikel in het Parool en de aandacht die tal van influencers op instagram er aan besteedden. Kijk hier voor een video-impressie. 

Van concrete jungle naar groene oase in Londen

Afbeelding
Ook in Londen konden bezoekers midden in de concrete jungle de voordelen van planten ervaren. Drie vooraanstaande Britse plantenexperts transformeerden ieder een kamer in het hippe Leman Locke hotel. Zo was er een Romance Suite, een Productivity Suite en een Tranquility Suite. (via voorgaande links kunt u de video-impressies van de verschillende kamers bekijken). Een aantal journalisten kwam een week voorafgaand aan de officiële persopening in deze jungle-suites overnachten. Dat leverde meteen al enthousiaste reacties en voorpublicaties op in o.a. Metro online (oplage 12,3 mln) en Mirror online (oplage 25,4 mln). Tijdens de succesvolle persopening lichtten de drie designers ieder hun designaanpak toe. De meeste bezoekers waren heel erg verrast, met als gevolg enorm veel leuke publicaties zoals in de Evening Standard (oplage 18,8 mln), Suitcase Magazine (oplage 73.000) en diverse instastories. De hotelkamers waren tot 10 november te boeken via een email aan thejoyofplants@lockeliving.com

De Bedankt Plant-campagne
In Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk bedanken we planten voor wat ze allemaal doen voor ons. Ze maken ons relaxter, ze brengen de natuur dichterbij en ze maken van ons huis een thuis. Bloemenbureau Holland zet in deze vier kernlanden daarom voor de tweede keer de succesvolle, internationale publiekscampagne Bedankt Plant in. Een impressie van de PR-acties in Duitsland en Frankrijk lees je hier.

Meer weten?
Meer informatie over Bedankt Plant? Neem dan contact op met Monique Kemperman, campagnemanager kamerplanten, via (0)174 72 70 26 of m.kemperman@bloemenbureauholland.nl