Verdieping van de campagne: Bedankt Plant-advertorials
Over Bedankt Plant heb je op deze site vast al meer gelezen. De campagne viel op door de PR-acties, de online video en overige content. Maar we promootten de voordelen van planten ook anders: met advertorials in verschillende Nederlandse magazines bijvoorbeeld. Advertorials waarmee we de hoofdboodschap van de campagne nog beter konden verdiepen, laden en verrijken.
Vier magazines en LINDA.nl
We plaatsten advertorials in de oktoberedities van Flow Magazine, vt wonen, Ouders van Nu en Quest. Bovendien adverteerden we op het populaire digitale platform LINDA.nl. De campagne richt zich op wat planten voor ons doen, uitgelicht in drie voordelen. Per magazine brachten we een voordelige eigenschap onder de aandacht.
- Bij vt wonen, het bekendste woonmagazine van Nederland (oplage 137.000), lag de focus op hoe je van je huis een thuis kunt maken met planten.
- Bij Flow Magazine, het tijdschrift zonder haast, met positieve psychologie, mindfulness en creativiteit (oplage 79.600) was gekozen voor de insteek hoe planten je meer energie en ontspanning geven.
- Bij Quest, het magazine dat zich richt op het leuk en toegankelijk maken van wetenschap (oplage 105.926), lag de nadruk op stress relief. Met wetenschappelijke voorbeelden over bewezen voordelen van planten in je omgeving.
- Voor Ouders van Nu, het maandblad voor jonge ouders met een oplage van 48.500, kozen we voor de insteek Health & Well-being: planten op de kinderkamer dragen bij aan een gezond klimaat. En jong geleerd is oud gedaan!
Per titel maakten we bovendien passend beeldmateriaal, zoals de illustratie van Joelle Wehkamp voor Flow Magazine. Bekijk de advertorials hieronder. Mocht je meer willen weten over de Bedankt Plant-campagne of een exemplaar van de tijdschriften willen inzien, neem dan contact op met Monique Kemperman via m.kemperman@bloemenbureauholland.nl